رسالت دفتر تبلیغات اسلامی بالاتر از رسالت حوزه‌های علمیه است
کد خبر: 3969722
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

رسالت دفتر تبلیغات اسلامی بالاتر از رسالت حوزه‌های علمیه است

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: رسالت دفتر تبلیغات اسلامی بالاتر از رسالتی است که حوزه‌های علمیه دنبال می‌کنند، زیرا این دفتر موظف است که دین را به شکل درست، کامل و جامع به جامعه معرفی کند، از این رو، باید یک بسته‌ای از فعالیت‌ها را مد نظر خود قرار داده و انجام دهد.

رسالت دفتر تبلیغات اسلامی بالاتر از رسالت حوزه‌های علمیه استبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک زایی معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگویی با اشاره به سالروز تأسیس این دفتر اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی یک نهاد با برکت است که توسط حضرت امام خمینی(ره) تأسیس شده و رسالت بسیار سنگینی دارد.

وی با بیان اینکه معرفی دین به شکل درست، کامل و جامع به جامعه مهم‌ترین رسالت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است، گفت: رسالت دفتر تبلیغات اسلامی بالاتر از رسالتی است که حوزه‌های علمیه دنبال می‌کنند، زیرا این دفتر موظف است که دین را به شکل درست، کامل و جامع به جامعه معرفی کند، از این رو، باید یک بسته‌ای از فعالیت‌ها را مد نظر خود قرار داده و انجام دهد.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به توقعاتی که با وقوع انقلاب اسلامی از دین ایجاد شده است، تصریح کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی، دین، حکومت را در اختیار نداشت و انتظارات از آن، غالباً به جنبه‌های فردی محدود می‌شد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و ارتقای سطح توقعات از دین، انتظار می‌رود با نظامات سیاسی، اقتصادی، مدیریتی، خانواده و تربیتی خود در جامعه پیاده شود.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی در چنین شرایطی با رسالت‌های سنگینی مواجه شده بود و باید برای رسیدن به آن‌ها بخش‌های پژوهشی مختلفی را تشکیل می‌داد؛ در این هنگام، با چالش نیروی انسانی نیز مواجه بود، چراکه برای رسیدن به اهداف خود نیازمند نیروهای آشنا با دین و بخش‌های مختلف آن بود، بنابراین، به سراغ آموزش نیز رفت تا نیروهایی تربیت کند که پژوهش‌های مورد نیاز را انجام دهند.

لک‌زایی ادامه داد: امروز دفتر تبلیغات اسلامی هم در بخش آموزش و هم در تولید معارف اسلامی متناسب با نیاز روز در بخش پژوهش قدم‌های خوبی را برداشت و با همه توفیقاتی که تا کنون برای ما حاصل شده است، باز هم باید برای رسیدن به نقطه ایده‌آل تلاش کنیم.

وی در ادامه به تبیین رسالت‌های تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پرداخت و گفت: از آن رو که ما در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم، نتیجه آموزش‌ها و پژوهش‌های دین باید به صورت جامع و کامل در اختیار عموم مردم قرار بگیرد، بر این اساس دفتر تبلیغات اسلامی وارد عرصه تبلیغ و اعزام مبلغ به شکل سنتی و در گستره وسیع، تبلیغ تخصصی و پاسخگویی به سؤالات دینی اقشار مختلف شد.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مسئله «قطب‌های فکری و فرهنگی» این دفتر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در چند سال گذشته، رویکرد مسئله‌محوری در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در دستور کار قرار گرفته‌است، بدون تردید، تمرکز بر حل مسئله به شکل اولویت‌بندی‌شده، سبب شده تا دفتر تبلیغات اسلامی توفیقات بیشتری نسبت به گذشته پیدا کند.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم دفتر تبلیغات اسلامی همچون سال‌های گذشته بتواند در جهت عمق‌بخشی به معرفت دینی و معرفی جامع و کامل اسلام به دنیا و تبلیغ دین در عرصه‌های عمومی و تخصصی به توفیقات بیشتری نائل شود.

انتهای پیام
captcha