قدس شریف؛ خط قرمز بین اسلام و جهان استکبار
کد خبر: 3969647
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

قدس شریف؛ خط قرمز بین اسلام و جهان استکبار

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه قدس شریف خط قرمز، بین اسلام و جهان استکبار است، گفت: تا زمانی که اولین قبله مسلمین آزاد نشود، بی شک جریان مقاومت در منطقه ادامه خواهد داشت.

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: درایت و هوشمندی امام راحل(ره) مسئله قدس را به موضوع اصلی جهان اسلام تبدیل کرده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) با تسلطی که بر اوضاع جهان اسلام داشت، آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری فرمودند که با این کار مسئله قدس در جهان اسلام جانی دوباره گرفت.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در حال حاضر به جرأت می‌توان گفت که جمهوری اسلامی تنها کشور اسلامی است که به معنای واقعی کلمه برای آزادسازی قدس شریف تلاش می‌کند، لذا باید سیاست ایران اسلامی در این مسئله برای مسلمین به عنوان یک سرمشق شناخته شود.

وی موضوع قدس را مسئله‌ای بسیار اصلی و بزرگ برای جهان اسلام دانست و ادامه داد: هیچگاه نباید اجازه داد به خاطر برخی از اعمال و جریانات سیاسی این موضوع به فراموشی سپرده شود.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه قدس شریف خط قرمز، بین اسلام و جهان استکبار است، افزود: تا زمانی که اولین قبله مسلمین آزاد نشود، بی‌شک جریان مقاومت در منطقه ادامه خواهد داشت.

وی با انتقاد از موضع منفعل کشورهای عربی در قبال مسئله قدس، بیان کرد: متأسفانه ملت فلسطین در مسئله قدس و رژیم اشغالی بیشترین ضربه را از سمت سیاست دو پهلوی برخی از کشورهای اسلامی خورده‌اند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بخش اعظمی از جمعیت جهان را کشورهای اسلامی تشکیل می‌دهد، یادآور شد: این جمعیت باید از نظر سیاسی و تصمیمات بین‌المللی به سود جهان اسلام باشند، ولی منفعل بودن برخی از سران عربی و اسلامی باعث گستاخی هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی و ابرقدرت‌های روزگو شده است.

انتهای پیام
captcha