اجرای پویش مجازی «هر محله یک جلسه قرآن» در بروجرد
کد خبر: 3963919
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲

اجرای پویش مجازی «هر محله یک جلسه قرآن» در بروجرد

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بروجرد از اجرای پویش مجازی «هر محله یک جلسه قرآنی» با هدف احیای دوباره جلسات خانگی قرآن طی ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

اواخر هفته//// اجرای پویش مجازی «هر محله یک جلسه قرآنی» در بروجردحجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در این شهرستان، گفت: مراسم جزءخوانی قرآن در دو قالب آنلاین و ختم قرآن، آموزش قرائت و تجوید قرآن در بستر فضای مجازی، توزیع افطاری بین نیازمندان در سطح شهر و روستاهای شهرستان، توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و پوشاکی بخشی از برنامه‌های تبلیغات اسلامی ویژه ماه مبارک رمضان است.

وی از اجرای پویشی تحت عنوان «هر محله یک جلسه قرآن» خبر داد و اضافه کرد: این پویش را در بستر فضای مجازی اطلاع‌رسانی کرده‌ایم و سعی ما این است که در هر محله شهرستان بروجرد یک جلسه قرآنی ایجاد شود و این جلسات قرآنی در شرایط کرونایی در بستر فضای مجازی فعالیت می‎کنند و با بهتر شدن وضعیت کرونایی شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی جلسات حضوری قرآن نیز برگزار خواهند شد.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد احیای دوباره جلسات خانگی قرآن را هدف تبلیغات اسلامی از اجرای پویش مجازی «هر محله یک جلسه قرآن» بیان کرد و ادامه داد: امید است با از بین رفتن کرونا و بازگشت آرامش به زندگی مردم بار دیگر شاهد رونق گرفتن جلسات خانگی قرآن باشیم و این جلسات خانگی در زمینه قرائت و آموزش قرآن در منازل اقدام کنند.

حسینی با بیان اینکه پویش «هر محله یک جلسه قرآن» به نوعی هم‌پوشانی با جلسات خانگی قرآن دارد و باعث بالا رفتن آمار کیفی و کمی جلسات خانگی قرآن فعلی خواهد شد، گفت: در حال حاضر  70 جلسه خانگی قرآن در این شهرستان وجود دارد که 30 درصد این جلسات فعال هستند و مابقی به‌دلیل شرایط کرونایی فعالیت چندانی ندارند.

وی با بیان اینکه فضاسازی محیطی توسط مؤسسات و خانه‌ها و مراکز قرآنی با مضامین قرآنی و احادیث مرتبط با روزه‌داری و رمضان نیز یکی از برنامه‌های تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان است و در این بخش از ظرفیت شهرداری و ادارات فرهنگی نیز استفاده خواهد شد، تجلیل از فعالان قرآنی را نیز یکی از برنامه‌های ماه رمضان دانست که در ماه رمضان از سوی مؤسسات قرآن برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی ضبط برنامه مناجات‌خوانی و مرثیه‌خوانی ویژه مناسبت‌های ماه رمضان با مشارکت تعدادی از قرآن‌آموزان شعبه دوم مؤسسه قرآنی الزهرا(س) این شهرستان با همکاری رادیو بروجرد را از دیگر برنامه‌های رمضان در بروجرد برشمرد و افزود: برنامه دکلمه‌خوانی در رادیو بروجرد توسط قرآن‌آموزان شعبه دوم مؤسسه قرآن الزهرا(س) این شهرستان نیز در ماه رمضان اجرا می‏‎شود.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد تهیه جهیزیه و سیسمونی برای خانواده‌های نیازمند به همت خانه قرآن روستایی اسراء را نیز از برنامه‌های ماه رمضان اعلام کرد و گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا، عیادت از بیماران، ضیافت افطار نیز از دیگر برنامه‌هاست.

انتهای پیام
captcha