سهم ۸ درصدی بانوان کردستانی در اهدای خون
کد خبر: 3963365
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

سهم ۸ درصدی بانوان کردستانی در اهدای خون

مدیرکل انتقال خون کردستان با اشاره به اینکه استان کردستان از نظر تعداد بانوان اهداکننده خون از استان‌های رده‌ بالای کشور محسوب می‌شود، گفت: حدود 8 درصد اهداکنندگان خون در کردستان را بانوان تشکیل می‌دهند.

محمدسعید کریمیان، مدیرکل انتقال خون استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۹۰ نفر از بانوان استان کردستان به صورت مستمر خون اهدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کردستان از نظر تعداد بانوان اهداکننده خون از استان‌های رده‌ بالای کشور  محسوب می‌شود، گفت: حدود 8 درصد اهداکنندگان خون در کردستان را بانوان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان به اهدای خون ۲۷ هزار و ۸۱ کردستانی طی سال گذشته اشاره و بیان کرد: ۱۸ هزار و ۹۰۰ نفر از اهدا کنندگان در مرکز انتقال خون سنندج و هشت هزار و ۱۸۱ نفر هم در سقز خون خود را اهدا کردند.

کریمیان با اشاره به تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی استان به خون، افزود: سال گذشته در چندین مرحله خون مازاد بر نیاز استان در قالب شبکه خونرسانی کشور به سایر استان‌ها ارسال شده است.

وی با اشاره به کاهش آمار اهدا خون در کشور با توجه به شرایط کرونایی، یادآور شد: اهداکنندگان خون در کشور وضعیت بیماران نیازمند به خون را هیچگاه فراموش نکنند و در این شرایط سخت یاریگر بیماران باشند.

انتهای پیام
captcha