دست به دامن مخلوق شدن ذلت را به دنبال دارد
کد خبر: 3963157
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی:

دست به دامن مخلوق شدن ذلت را به دنبال دارد

استاد حوزه علمیه گفت: پناهنده شدن به درگاه الهی نه‌تنها باعث ذلیل شدن انسان نمی‌شود بلکه عزتمندی را در پی دارد در حالی که دست به دامن مخلوق شدن، ذلت را به دنبال دارد.

دست به دامن مخلوق شدن ذلت را به دنبال داردبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: تمامی انسان‌ها در دنیا مورد آزمایش الهی قرار می‌گیرند تا به‌واسطه ابتلائات و آزمایش‌ها بتوانند درجات عالی معنوی را کسب کند.

وی افزود: در بطن تمامی ابتلائات مؤمنین نعمات زیادی قرار دارد که بالاترین مضامین معرفتی ، اعتقادی ، اخلاقی و سلوکی در دعاهایی است که این ادعیه در بطن همین ابتلائات قرارگرفته است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: انسان آنچه را خدا دارد به رخ خداوند بکشد و آن چراکه خود ندارد بر زبان جاری سازد که این مسئله در مناجات شعبانیه ذکرشده و انسان باید رازقیت، سامعیت و…خداوند را بلند فریاد بزند و آنچه را که خود ندارد را، عاجزانه از خداوند طلب کند.

مؤمنی تأکید کرد: هیچ‌چیزی نزد خداوند محبوب‌تر از این نیست که انسان خطاکار به درگاه الهی پناهنده شود و از معاصی و جرم‌های خود توبه کند.

وی یادآور شد: باب رحمت واسعه الهی بر روی همگان مفتوح است و کسانی که از خداوند طلب مغفرت نکنند و به دنبال مغفرت الهی نباشند داخل جهنم می‌شوند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: دعا در زندگی ارزش فوق‌العاده‌ای دارد که در مناجات شعبانیه به‌درستی به این مسئله اشاره‌شده و طبق روایت باید در حاجت‌ها دست به دامن خدا شد و به ریسمان الهی چنگ زد.

وی در ادامه گفت: پناهنده شدن به درگاه الهی نه‌تنها باعث ذلیل شدن انسان نمی‌شود بلکه عزتمندی را در پی دارد درحالی‌که دست به دامن مخلوق شدن، ذلت را به دنبال دارد.

مؤمنی خاطرنشان کرد: طبق روایت از کلام نورانی امام باقر(ع) هیچ‌چیزی نزد خداوند بدتر از این نیست که انسان چیزی از خداوند نخواهد و استکبار در دعا داشته باشد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: ماه مبارک رمضان نزدیک است و باید عاجزانه از خداوند بخواهیم این ویروس منحوس کرونا ریشه‌کن شود تا بتوانیم همانند گذشته تجمعات خوبی را در اماکن مقدسه داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha