عصائب اهل الحق: مقاومت پایان آتش‌بس با آمریکا را اعلام کرده است
کد خبر: 3962869
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

عصائب اهل الحق: مقاومت پایان آتش‌بس با آمریکا را اعلام کرده است

عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق گفت که گروه‌های مقاومت هرگز ماندن آمریکا در عراق را نخواهند پذیرفت و مقاومت هم پایان آتش‌بس با آمریکایی‌ها را اعلام کرده است.

عصائب اهل الحق: مقاومت پایان آتش‌بس با آمریکا را اعلام کرده است

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العهد، سعد السعدی، عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد که حمله به آمریکایی‌ها این پیام را می‌دهد که همه عراقی‌ها با آنها مخالفند.

سعد السعدی در گفت‌وگو با برنامه سیاسی الابعاد گفت: گروه‌های مقاومت هرگز ماندن آمریکا در عراق را نخواهند پذیرفت و مقاومت هم پایان آتش‌بس با آمریکایی‌ها را اعلام کرده است.

او  با بیان اینکه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در برابر دیکته‌های آمریکا ناتوان است، گفت: قانون اساسی عراق اجازه نمی‌دهد پایگاه‌های نظامی اجنبی در این کشور ایجاد و همسایگان را تهدید کند.

السعدی افزود: گفت‌وگوی راهبردی با آمریکا فایده‌ای ندارد، اما دولت اعلام کرده که خروج نیروهای آمریکایی را در آن مورد بررسی قرار خواهد داد.

این عضو جنبش عصائب اهل الحق تأکید کرد: درخواست اخراج نیروهای بیگانه از کشور شامل نیروهای ترکیه و حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) نیز می‌شود و حمله اربیل ثابت کرد که همه مخالف حضور آمریکایی‌ها در عراق هستند.

یک پایگاه آمریکا در فرودگاه اربیل در اسفند ماه گذشته هدف حمله راکتی یک گروه عراقی موسوم به سرایا اولیاء الدم قرار گرفت که در نتیجه آن یک پیمانکار غیرآمریکایی  کشته و پنج نفر دیگر از جمله یک نظامی آمریکایی زخمی شدند.

طی ماه‌های اخیر حملات علیه کاروان‌های نظامی و لجستیک آمریکا در عراق افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha