تولید بیش از 2000 مترمربع فرش توسط مددجویان چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3962800
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

تولید بیش از 2000 مترمربع فرش توسط مددجویان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته، 2056 مترمربع فرش و گلیم توسط مددجویان این نهاد تولید و به بازار عرضه شده است.

علی ملک‌پور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر اهمیت ایجاد زمینه اشتغال خانگی بانوان سرپرست خانوار، اظهار کرد: بانوان سرپرست خانوار علاوه‌بر وظیفه تأمین معیشت اعضای خانواده خود نقش مادری را دارند.

وی افزود: تولید صنایع دستی از جمله بافت فرش و گلیم از مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار است که می‌توانند علاوه‌بر نگهداری از افراد تحت سرپرست خود، درآمد نیز داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: مددجویان پس از مراجعه به کارشناسان اشتغال، مشاوره شغلی دریافت می‌کنند و براساس علاقه، توانایی، مهارت و استعداد خود به راهبران شغلی معرفی می‌شوند.

ملک‌پور با اشاره به اجرای 514 طرح بافت فرش و گلیم در سال گذشته، تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال بیش از 800 نفر فراهم شده که طی سال گذشته موفق به تولید 2056 مترمربع فرش و گلیم شده‌اند.

وی با بیان اینکه راهبران شغلی مصالح مورد نیاز جهت بافت فرش و گلیم را تهیه و در اختیار مددجویان قرار می‌دهند، بیان کرد: فرش‌ها و گلیم‌های تولیدی مددجویان کمیته امداد استان توسط راهبران شغلی برای فروش به بازار عرضه می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان متقاضی طرح‌های بافت فرش و گلیم، بیان کرد: مددجویان با معرفی کارشناسان اشتغال جهت دریافت تسهیلات به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بانک‌های طرف قرارداد معرفی می‌شوند.

انتهای پیام
captcha