رأی اکثریت اماراتی‌ها به امور خیریه در رمضان کرونایی
کد خبر: 3962792
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

رأی اکثریت اماراتی‌ها به امور خیریه در رمضان کرونایی

شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی در امارات اعلام کردند در ماه رمضان امسال بیش از سال‌های قبل کمک‌های خیریه انجام خواهند داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خلیج تایمز، از بین بیش از 1000 نفر شرکت‌کننده در این نظرسنجی، مهاجران عرب (56 درصد) و پاسخ‌دهندگان دارای فرزند (53 درصد) اعلام کردند کمک‌های خیریه را به عنوان روش ترجیحی خود در ماه مبارک در میان همه‌گیری کرونا انتخاب می‌کنند.

تقریباً به اندازه کسانی که قصد دارند کمک مالی کنند، یعنی 43 درصد از مردم گفتند که قصد دارند مواد غذایی یا مایحتاج ضروری را به نیازمندان اهدا کنند. با این حال، این نظرسنجی قبل از اجرایی شدن دستورالعمل‌های جدید دولت امارات متحده عربی که مردم را  به منظور جلوگیری از گسترش کووید 19 به پرداخت زکات و کمک‌های خود از طریق دیجیتال تشویق می‌کند انجام شده است.

طبق دستورالعمل جدید در ماه رمضان، گردهمایی در منازل و اجتماعات خانوادگی در  ممنوع است و خانواده‌ها تشویق می‌شوند به جای آن به صورت آنلاین دیدار کنند. با در نظر گرفتن وضعیت فعلی، تقریباً یک سوم (31٪) قصد دارند ماه مبارک را به صورت آنلاین در کنار عزیزانشان جشن بگیرند.

اگرچه بسیاری از ساکنان انتظار دارند افطار را در خانه با خانواده نزدیک خود (44 درصد) برگزار‌کنند، یک چهارم آنها اظهار داشتند که قصد دارند افطار را در کنار خانواده باشند. 

کمی بیش از یک سوم (36 درصد) مایل به اقامه نماز در مسجد هستند، که در حال حاضر با برخی محدودیت‌ها مجاز است. زنان در مقایسه با مردان علاقه بیشتری به گردهمایی برای افطار داشتند (51درصد). از سوی دیگر، مردان تمایل بیشتری به خواندن نماز در مساجد دارند.

با وجود محدودیت‌های کمتر برای باز ماندن مغازه‌ها و رستوران‌ها، تعداد کمی قصد دارند در ماه رمضان به خرید یا غذا خوردن به فودکورت‌ها یا رستوران‌ها بروند.

تنها حوزه‌ای که شاهد افزایش هزینه در آن خواهد بود، امور خیریه است و دو نفر از هر پنج ساکن امارات متحده عربی اعلام کردند قصد دارند امسال بیش از حد معمول برای کمک‌های مالی هزینه کنند.

انتهای پیام
captcha