ثبت ۶۱ وقف جدید طی سال گذشته در خراسان‌جنوبی / در حوزه موقوفات قرآنی با کمبود مواجهیم
کد خبر: 3960827
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

ثبت ۶۱ وقف جدید طی سال گذشته در خراسان‌جنوبی / در حوزه موقوفات قرآنی با کمبود مواجهیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ۶۱ وقف جدید طی سال گذشته در خراسان‌جنوبی به ثبت رسید.

ثبت ۶۱ وقف جدید طی سال گذشته در خراسان‌جنوبی/ در حوزه موقوفات قرآنی با کمبود مواجهیمبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، یکم فروردین با اشاره به ثبت ۶۱ وقف جدید طی سال گذشته در استان، گفت: این موقوفات با نیات مختلف از جمله کمک به مساجد، مساعدت مزدوجین، عزاداری، امور خیریه، کمک به ایتام و ازدواج به ثبت رسیده است.

وی افزود: سال گذشته ۱۰ موقوفه قرآنی در استان به ثبت رسید، اما هنوز موقوفات قرآنی اندکی در استان وجود دارد و در راستای اجرای برنامه‌های قرآنی به مشکل می‌خوریم. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بر وقف با نیات روز جامعه با توجه به مشکلات آحاد جامعه تأکید کرد و خواستار وقف در زمینه‌های مختلف درمان، اشتغال و ازدواج برای جوانان شد.  

وی به اجرای طرح امین موقوفات در استان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح فعالیت‌های خوبی انجام شده و افرادی که امین و صدیق باشند می‌توانند امور موقوفات را در دست بگیرند.

بخشی‌پور، یکی از مهم‌ترین وظیفه اوقاف و امور خیریه را حفظ و احیای موقوفات در جامعه دانست و  یادآور شد: انتخاب امین موقوفات در شهر‌های و روستا‌هایی که دارای موقوفه هستند باعث احیای وقف و موقوفات و پرداخت مال‌الاجاره موقوفات خواهد شد که این امر در نهایت احقاق حقوق موقوفات و اجرای دقیق و امینانه موقوفات خواهد انجامید.

انتهای پیام
captcha