«احسن‌الحال» واقعی رضایت دائمی خداوند از بندگان است
کد خبر: 3960765
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳

«احسن‌الحال» واقعی رضایت دائمی خداوند از بندگان است

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: «احسن‌الحال» واقعی رضایت دائمی خداوند از بندگان است و دعای تحویل سال، یک دعای جامع و کاملی است، چراکه تدبیر تمام امور دست خداوند است.

«احسن‌الحال» واقعی رضایت دائمی خداوند از بندگان استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد ظهر امروز 30 اسفندماه طی سخنانی در ویژه‌ برنامه تحویل سال جدید در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: باید نسبت به داده‌های خدا و نعمات الهی شاکر باشیم تا خداوند نیز نعمات‌هایش را زیاد کند.

وی ادامه داد: در کلام نورانی امام صادق(ع) آمده که خداوند از بندگانش اقرار به شکرگزاری می‌خواهد تا نعماتش را افزون کند و اقرار به معاصی می‌خواهد تا مغفرت خود را شامل خطاکاران کند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: نعمت توحید، ولایت، محبت خاندان عصمت و طهارت، امنیت، سلامتی و… همگی از نعماتی است که نباید از آن‌ها غافل شویم.

فرحزاد عنوان کرد: ما باید نسبت به نعمات خداوند توجه بیشتری داشته باشیم و با نگاه به سایر کشورها می‌توانیم داده‌ها و نعماتی که به ما رسیده است را بیشتر بشناسیم.

وی گفت: ویروس منحوس کرونا در تمام کشورها مشکل ایجاد کرده و مختص ایران نیست و مشکلات بسیاری را برای تمام دنیا به دنبال داشته است.

فرحزاد اضافه کرد: بعضی از این رسانه‌های خارجی فقط به مشکلات ایران پرداخته‌اند و بزرگ‌نمایی مشکلات ایران کار دشمنان است.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: امام باقر(ع) می‌فرمایند سوگند به خداوند کسی از معاصی نجات پیدا نمی‌کند، مگر اینکه در ابتدا به خطا و اشتباه خود اعتراف کند.

وی در ادامه گفت: عید نوروز ۱۴۰۰ با اعیاد شعبانیه مصادف شده است، میلاد امام زمان(عج) را نیز باید به فال نیک گرفت؛ ماه شعبان ماهی پر خیر و برکت است که فقط اعیاد اهل‌بیت(ع) در آن وجود دارد.

فرحزاد یادآور شد: دستگیری از مستمندان، گره‌گشایی از مشکلات مردم، دلجویی، صدقه، استغفار، گرفتن روزه، قرائت مناجات شعبانیه و مشارکت در امور خیر همگی از کارهایی است که در ماه شعبان توصیه‌شده است.

استاد حوزه علمیه گفت: دعای تحویل سال، یک دعای جامع و کاملی است چراکه تدبیر تمام امور دست خداوند است و مقلب‌القلوب حقیقی فقط ذات مقدس الهی است.

وی تصریح کرد: «احسن‌الحال» واقعی رضایت دائمی خداوند از بندگان است، اگر ثروتمندان بخشی از ثروت خود را برای کمک به فقرا اختصاص دهند فقیری در جامعه نمی‌ماند اما متأسفانه اقدام به این کار نمی‌کنند و قشر مستضعف آسیب می‌بیند.

 

انتهای پیام
captcha