روحیه همدلی و گذر از بحران کرونا
کد خبر: 3960173
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

روحیه همدلی و گذر از بحران کرونا

مدیرکل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشارعاطفه‌ها گفت: روحیه همدلی سرمایه بزرگی است که برای حفظ آن باید ساماندهی صورت گیرد.

روحیه همدلی و گذر از بحران کرونابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدجواد فولاد، مدیرکل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشارعاطفه‌ها، امروز 26 اسفندماه، در مراسم اولین نشست دبیران هماهنگی مشارکت‌های مردمی شهرستان‌های خراسان رضوی که در کتابخانه قلم برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: خراسان رضوی به برکت ولی نعمتان حضرت رضا(ع) توانسته اولین گام را در جهت تاسیس این مرکز هماهنگی به وجود آورد.

وی عنوان کرد: در گام اول، اولین نشست در تشکیل این دفتر در مشهد انجام شد و با ایجاد کمیته‌ها شورای هماهنگی شکل گرفت.

فولاد بیان کرد: این تشکل با بسیج کردن نهادهای مردمی و خیرین در راستای نیل به اهداف دراجرای فرامین رهبری توانسته مشارکت مردمی را در کنار دستگاه حاکمیتی تحقق ببخشد.

مدیرکل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشارعاطفه‌ها افزود: قرارگاه مواسات و همدلی در ابتدای شیوع کرونا در استان شکل گرفت که فعالیت جانبی در بخش کمک‌رسانی انجام شود، اما نقش موسسات خیریه را می‌طلبید تا همه خیرین را برای نقش‌آفرینی در این حوزه بسیج کنند.

وی تصریح کرد: بهزیستی و کمیته امداد در فقرزدایی نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند، اما نقش مردم برای حضور در این امر در شرایط کرونا بسیار مهم است، چرا که حضور مردمی برای حفظ آرامان‌های نظام همانطور که در دفاع مقدس شاهد آن بودیم ضروری است.

فولاد اضافه کرد: از آغاز کرونا کمک‌های مردمی و خیرین توانسته مشکلات را کاهش دهد، اگر همکاری مردم نبود در بحث سلامت با مشکلات زیادی مواجه می‌شدیم، ضمن اینکه دستگاه‌های زیادی پای کار آمدند و توانستیم این بحران را مدیریت کنیم و در مبارزه با این شرایط بحرانی خوب عمل کنیم.

مدیرکل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشارعاطفه‌ها گفت: ضرورت دارد روحیه همدلی 6 ماهه اول سال گذشته در مبارزه با کرونا را داشته باشیم و این سرمایه سازماندهی شود، لذا نیاز به ایجاد این مراکز احساس می‌‎شد.

وی عنوان کرد: این مرکز بسیج عمومی را شکل دهد تا بحران‌ها را به راحتی پشت سر بگذاریم. در بحث سیل بسیاری از کمک‌های مردمی هدر رفت چرا که در آن انسجامی وجود نداشت.

فولاد بیان کرد: این مرکز شکل گرفت تا نقش خود را در سطح استان و در کنار دستگاه‌های حاکمیتی و بسیج مردمی را ایفا کند. امروز استان چه در بحث دستگاه حاکمیتی و چه در بحث مشارکت‌های مردمی در محرومیت‌زدایی و فقر زدایی بسیار خوب عمل کرد و الگویی برای سایر استان‌های کشور است.

مدیرکل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشارعاطفه‌ها خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های ما در موسسات خیریه استان بسیار زیاد است و نقش خود را به خوبی اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: مجموعه خیرین بازوان توانمند در کاهش فقر دارند، لذا اگر همه در کنار هم باشند مشکل محرومین حل می‌شود.

انتهای پیام
captcha