نتایج مسابقه قرآنی «دُرهایی از دریایی» اعلام شد
کد خبر: 3959971
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

نتایج مسابقه قرآنی «دُرهایی از دریایی» اعلام شد

دبیر اجرایی مسابقه قرآنی «دُرهایی از دریایی» گفت: با بررسی نتایج آزمون مجازی مسابقه قرآنی «دُرهایی از دریایی» تعداد ۵۸ نفر به عنوان برگزیدگان این رقابت معرفی شدند.

نتایج مسابقه قرآنی «دُرهایی از دریایی» اعلام شدسیدحجت آقایی، دبیر اجرایی مسابقه قرآنی «دُرهایی از دریایی» در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: مسابقه قرآنی «دُرهایی از دریایی» به همت مجمع حافظان قرآن کریم شهرستان کاشمر به اجرا رسید و در بازه زمان‌بندی ثبت نام، حدود 10 هزار نفر از سراسر کشور فرم ثبت نام مجازی را تکمیل کردند.

پاسخی به دغدغه عفاف و حجاب

وی اظهار کرد: بر اساس دغدغه‌های موجود در جامعه، موضوع عفاف و حجاب از منظر قرآن کریم به عنوان کامل‌ترین و بی‌نقص‌ترین منبع، موضوع این مسابقه بزرگ قرآنی قرار گرفت و متسابقان در این رویداد قرآنی، ضمن مطالعه جزوه ارائه شده با تدبر در آیات قرآن کریم، به سؤالات چند گزینه‌ای در زمینه عفاف و حجاب پاسخ دادند.

آقایی با اشاره به اینکه 20 سؤال چند گزینه‌ای در مدت زمان پاسخگویی 9 دقیقه معیار سنجش برترین‌ها بود، افزود: پس از بررسی عملکرد مشارکت‌کنندگان در این آزمون مجازی تعداد 58 برگزیده از نقاط مختلف کشور حائز رتبه‌های برتر شدند و بر این اساس جوایز نقدی به آنان اهدا خواهد شد.

دبیر اجرایی مسابقه قرآنی «دُرهایی از دریایی» ادامه داد: هدف از ارائه محتوای مطالب در نظر گرفته شده برای مطالعه متسابقان، مطالبی کم حجم از آیات قرآن بود تا این امر سبب تدبری اندک در آیاتی اندک از قرآن کریم برای عموم افراد جامعه، فعالان فرهنگی و دغدغه‌مندان حوزه عفاف و حجاب باشد.

آقایی با بیان اینکه بزرگترین جایزه این رویداد قرآنی محتوای قرآنی و تدبر در آیات قرآن است، عنوان کرد: هدایای مادی این مسابقه ۸ جایزه ۲ میلیون ریالی، ۱۰ جایزه یک میلیون و پانصد هزار ریالی و چهل جایزه یک میلیون ریالی برای برگزیدگان است.

وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیت جنسیتی، سنی و جغرافیایی برای ثبت‌ نام و شرکت در این رویداد قرآنی وجود نداشته است، گفت: آزمون این روز ۱۱ اسفندماه برگزار شد و در میان برگزیدگان دختری از فریمان با 12 سال سن به عنوان کوچکترین برگزیده و آقایی 55 ساله از سپاهان‌شهر اصفهان به عنوان مسن‌ترین برنده این رقابت قرآنی معرفی شدند.

دبیر اجرایی مسابقه قرآنی «دُرهایی از دریایی» تصریح کرد: نتایج سایر شرکت‌کنندگان که نمره قابل قبول را کسب کرده‌اند نیز در قالب یک جدول و بر اساس تعداد پاسخ‌های صحیح و زمان صرف شده در آزمون مجازی در صفحه مجازی مجمع حافظان قرآن کاشمر منتشر شده و برای شرکت‌کنندگان قابل مشاهده است.

آقایی بیان کرد: علاوه بر مسابقه اصلی یک مسابقه خاطره‌نویسی برای متسابقان آزمون «دُرهایی از دریایی» در نظر گرفته شد تا خاطرات، برداشت‌ها و نتایج فکری و معنوی خود را از مطالعه مطالب و شرکت در آزمون «دُرهایی از دریایی» به قلم تحریر درآورند و بر این اساس نیز به افراد شرکت‌کننده جوایزی اهدا شود. نتایج مسابقه خاطره‌نویسی «دُرهایی از دریایی» در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.

اسامی برترین نفرات مسابقه قرآنی «دُرهایی از دریایی» به شرح ذیل است:

نتایج مسابقه قرآنی «دُرهایی از دریایی» اعلام شد

 

انتهای پیام
captcha