تأکید مدیران سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و حوزه علمیه تهران بر گسترش روابط
کد خبر: 3958976
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳

تأکید مدیران سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و حوزه علمیه تهران بر گسترش روابط

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی‌صادق به همراه جمعی از مسئولین حوزه علمیه تهران از سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور بازدید کرد و در این بازدید بر ایجاد زمینه‌های همکاری تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی‌صادق، مدیر حوزه علمیه استان تهران و جمعی از مسئولان و مدیران این حوزه علمیه، امروز 20 اسفندماه با حضور در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور از بخش‌های مختلف سازمان مانند تحریریه فارسی، تحریریه بین‌الملل و مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن بازدید کردند.

در بخشی از این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی‌صادق و هیئت همراه با محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیر عامل خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به دیدار و گفت‌وگو در زمینه همکاری‌های مشترک پرداختند.

حجت‌الاسلام رحیمی‌صادق بیان کرد: پس از این بازدید، اطلاعات ما از ایکنا، نسبت به قبل متفاوت شد و اطلاعاتی که شما از حوزه تهران دارید نیز با واقعیت متفاوت است. پس از حوزه قم، بزرگترین حوزه علمیه متعلق به تهران با ۱۵ هزار طلبه است. همچنین بیشترین تدریس درس خارج فقه و رشته‌های تخصصی را پس از قم داریم و وارد فقه نظام، مانند فقه بانک و ... هم شده‌ایم. از طرفی با سبک جدیدی پیش می‌رویم که یک استاد با پنج طلبه کار می‌کند و در هر گروهی، موضوع‌شناسی نیز وجود دارد.

وی افزود: بزرگ‌ترین شبکه تبلیغی را داریم و حدود ۲۲۰ طلبه در طرح امین حضور دارند و حدود ۳ هزار استاد و مدیر فعال هستند. علاوه بر این، بیش از ۱۵ مدرسه، کار تحولی می‌کنند که شاید مشابه آن در یک یا دو مدرسه قم بیشتر نباشد. می‌توانیم همکاری دوطرفه‌ای با مجموعه‌های جهاد داشته باشیم. افرادی در اختیار داریم که می‌توانند تولیداتی داشته باشند. لذا این ظرفیت خوبی است که می‌تواند مورد توجه ایکنا باشد.

حجت‌الاسلام رحیمی‌صادق تصریح کرد: پیشنهاد جدی من این است که ارتباط رسمی خود را بیشتر کنیم و در این زمینه، دو پیشنهاد دارم؛ اول اینکه ایکنا یک خبرنگار ولو به صورت جزئی و پاره‌وقت به حوزه تهران اختصاص دهد؛ خبرنگاری که در این حیطه ممحض شود. ما سه‌شنبه‌های تهذیبی را راه‌اندازی کرده‌ایم و اساتید اخلاق، جلساتی دارند که دو هزار نفر بازدیدکننده دارد. از این درس می‌شود کلیپ‌هایی استخراج کرد که مخاطب بین‌المللی دارد. یکی از عوامل به وجود آمدن عرفان‌های کاذب، فقر معنوی است که در دنیا وجود دارد و ظرفیت‌های رایج نمی‌توانند با آن مقابله کنند. حوزه علمیه تهران این فضا و ظرفیت را دارد و ایکنا هم می‌تواند در راستای مقابله با عرفان‌های کاذب، این محتواها را به ۱۹ زبان دنیا منتشر کند.

وی افزود: در حال بررسی برای راه‌اندازی خبرگزاری حوزه هستیم. یکی از خبرنگاران این حوزه باید ممحض شود تا با ایکنا ارتباط بگیرد و ایکنا نیز این فرد را باید داشته باشد و در جریان رویدادهای مهم حوزه قرار بگیرد. به نظرم جا دارد همانطور که ایکنا در دانشگاه‌ها دفتر دارد، دفاتری نیز در حوزه تهران دایر شود. البته اگر بتوانیم برای همه خبرگزاری‌ها نیز جایی را مشخص کنیم، بسیار ایده‌آل است.

حجت‌الاسلام رحیمی‌صادق بیان کرد: پیشنهاد دوم در باب تولیدات برای خارج از کشور است و یکی از کارها موجب تثبیت فرهنگ انقلاب می‌شود، این است که از همه طرفداران نظام استفاده کنیم. ما در دنیا مخاطبان جدی داریم که طرفدار نظام هستند و می‌توانیم در مورد رهبری یا حاج‌قاسم، تحریم‌ها و پیشرفت‌های ایران و ... کارهای مهمی انجام دهیم. در مجموع از مسئولان سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور تشکر می‌کنم و خواهش می‌کنم این پیشنهاد عملی شود و ارتباط‌ها قوی‌تر شود.

در بخش دیگری از این جلسه، حجت‌الاسلام اکبری، معاون پژوهش حوزه علمیه تهران طی سخنانی بیان کرد: دانستن خبر برای مردم، مانع از برخی حملات می‌شود. دنیا تولیدش کم است، اما تبلیغش زیاد است و بچه‌های ما، فوکویاما را می‌شناسند، اما آیت‌الله جوادی‌آملی را نمی‌شناسند و در تولیدات دیگر نیز همینطور است و این نشان می‌دهد که ما تولید داریم، اما تبلیغ نداریم. لذا باید این تولیدات معرفی شود و این ارتباط مهم است.

انتهای پیام
captcha