خرید چرخ خیاطی برای زنان کولبر کردستانی
کد خبر: 3958845
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱

خرید چرخ خیاطی برای زنان کولبر کردستانی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از خرید چرخ خیاطی برای زنان کولبر کردستانی از محل اجرای نیات واقفان کردستانی خبر داد و گفت: برای این بانوان دوره‌های فنی‌و‌حرفه‌ای آموزش خیاطی به صورت رایگان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی خانواده‌های بی‌بضاعت اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان توزیع بسته‌های معیشتی را در اولویت امور خود قرار داده‌اند.

وی افزود: در این راستا با اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش کردستانی نسبت به خرید مایحتاج خانواده‌های نیازمند استان کردستان اقدام کرده است چراکه انجام این اقدامات خیرخواهانه می تواند زمینه‌ساز ترویج فرهنگ وقف در جامعه باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به توزیع 30 هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از کرونا بیان کرد: توزیع 500 بسته معیشتی بین خانوار‌های نیازمند سنندجی از امروز، 20 اسفندماه در سنندج آغاز شد.

وی از خرید چرخ خیاطی برای زنان کولبر کردستانی از مجل اجرای نیات واقفان کردستانی خبر داد و گفت: برای این بانوان دوره‌های فنی‌و حرفه‌ای آموزش خیاطی به صورت رایگان برگزار خواهد شد.

کاروند ادامه داد: در این راستا طی هفته آینده از یکی از روستاهای مرزی استان که در آنان زنان روستایی به شغل کولبری اشتغال دارند، سفر کرده و این چرخ‌های خیاطی به بانوان کولبر اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ترویج و توسعه فرهنگ وقف در جامعه می‌تواند راهکار رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی باشد، افزود: در این راستا اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا نیات واقفان را به سمت نیازهای به روز جامعه هدایت کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون واقفان خیراندیش کردستانی 75 وقف جدید را به ثبت رسانده‌اند که این نشان از مشارکت مردم استان کردستان در امور خیرخواهانه دارد.

انتهای پیام
captcha