مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی بیرجند افتتاح شد
کد خبر: 3955389
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
با هدف حمایت از افراد آسیب‌پذیر؛

مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی بیرجند افتتاح شد

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند به بهره‌برداری رسید.

مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی بیرجند افتتاح شدبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدعلی جاوید، شهردار بیرجند، امروز، سوم اسفندماه در مراسم افتتاحیه اولین مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی در بیرجند، گفت: این مجتمع برای افراد آسیب‌پذیر از اجتماع در دو طبقه با  ۱۲ اتاق احداث شد که برای آن ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت پذیرش این مجتمع ۳۰ نفر است که بدون محدودیت سنی، پذیرای بانوان و آقایان است.

جاوید، هدف از راه‌اندازی مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی را شناسایی افراد آسیب‌پذیر همچون کودکان کار و افراد بی‌خانمان و توان افزایی آن‌ها با کمک ارگان‌های مرتبط همچون کمیته امداد و بهزیستی عنوان کرد.

شهرداری بیرجند، مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی را با هدف نگهداری و ارائه خدمات به متکدیان، کودکان کار و سایر اقشار آسیب‌پذیر جامعه در بوستان آزادی احداث کرده است.

این ساختمان که در دو طبقه با اعتباری به میزان ۶۰۰ میلیون تومان بازسازی شده، ساماندهی، غربالگری و اسکان متکدیان را به صورت شبانه روزی به عهده دارد. در این مرکز علاوه بر اسکان، خدمات مشاوره‌ای و حمایتی هم به پذیرفته‌شدگان ارائه خواهد شد و دستگاه‌های حمایتی نیز شهرداری را در این راستا همراهی می‌کنند.

همچنین امروز از سامانه ثبت اطلاعات آسیب دیدگان اجتماعی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha