بهره‌مندی از ظرفیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی در بحث تحکیم خانواده‌
کد خبر: 3955339
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

بهره‌مندی از ظرفیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی در بحث تحکیم خانواده‌

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با اشاره به اینکه کردستان جزو 5 استان اول در بحث طلاق است، گفت: متأسفانه آموزش‌های پیش از ازدواج در این استان جدی گرفته نمی‌شود که با ورود جهاددانشگاهی و بهره‌گیری از تجربه‌ای که در آموزش دارد، می‌توان در این زمینه اقدامات اثرگذاری را انجام داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، لیلا آژیر، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان کردستان امروز، سوم اسفندماه در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان با اشاره به اینکه آموزش‌های جهاددانشگاهی می‌تواند به استحکام خانواده‌ها کمک کند، اظهار کرد: بحث آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج در استحکام زندگی بسیار مهم است که جهاددانشگاهی می‌تواند در این زمینه ورود کند.

وی با اشاره به اینکه کردستان جزو 5 استان اول در بحث طلاق است، افزود: متأسفانه آموزش‌های پیش از ازدواج در این استان جدی گرفته نمی‌شود که با ورود جهاددانشگاهی و بهره‌گیری از تجربه‌ای که در آموزش دارد، می‌توان در این زمینه اقدامات اثرگذاری را انجام داد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری استان کردستان به راه‌اندازی دفاتر پیش از ازدواج اشاره و بیان کرد: دستگاه‌های مختلفی در استان کردستان در این بحث در حال فعالیت هستند ولی متأسفانه چون به صورت جزیره‌ای عمل می‌شود راندمان کار پایین می‌آید.

آژیر با بیان اینکه فقر عامل اصلی آسیب‌های اجتماعی است، گفت: در استان کردستان ظرفیت‌های خوبی همچون مرز وجود دارد که می‌تواند مشکل خیلی از افراد را از لحاظ بیکاری حل کند ولی متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به صورت کاربردی از این مسئله بهره‌برداری صحیح کنیم.

وی ادامه داد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که طی دوسال اخیر به همت جهاددانشگاهی استان کردستان در حال برگزاری است فعالیتی بسیار مهم در کاهش بیکاری به ویژه بین زنان استان بوده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان کردستان اظهار کرد: اگر بتوانیم سهمیه استان را در بحث مشاغل خانگی افزایش دهیم کمک قابل توجهی به جامعه و مناطق حاشیه انجام داده‌ایم چراکه این امر به استقلال مالی بانوان کمک می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه جهاددانشگاهی ایده‌های خوبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام داده است، یادآور شد: ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد که می‌توان با هم‌افزایی صحیح بیشترین بهره‌وری را از آن داشت.

در ابتدای این نشست اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان در ادامه این نشست با تشریح حوزه‌های جهاددانشگاهی استان در زمینه پژوهش، فرهنگی، آموزش، اشتغال و کارآفرینی اظهار کرد: این نهاد آمادگی کامل را برای همکاری با حوزه بانوان و خانواده استانداری به ویژه در زمینه آموزش پیش از ازدواج دارد چراکه در این زمینه تجربه‌های موفقی در سطح کشور داشته است.

وی با بیان اینکه امروزه عدم آموزش مناسب در زمینه مهارت‌های زندگی باعث اختلاف بین زوجین می‌شود، بیان کرد: جهاددانشگاهی استان کردستان این آمادگی را دارد که دوره‌های پیش از ازدواج را با همکاری دستگاه‌های مربوطه برگزار کند.

اسدی با بیان اینکه جهاددانشگاهی پیکیج کاملی از خدمات کاربردی است، یادآور شد: ظرفیت‌های جهاددانشگاهی باید دیده شود و از آن به طور کاربردی در جهت توسعه استان استفاده شود.

انتهای پیام
captcha