اجرای پویش مهربانی آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد در کردستان
کد خبر: 3955303
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴

اجرای پویش مهربانی آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد در کردستان

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان از اجرای پویش «مهربانی» برای آزادسازی زندانیان زن جرائم غیر عمد در کردستان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این پویش به همت بانوان بسیجی استان زمینه آزادسازی یک بانوی زندانی در کردستان فراهم می‌شود.

بتول سرکانی، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: پویش «مهربانی» برای آزادسازی زندانیان زن جرائم غیر عمد در کردستان به نام مبارک حضرت زهرا (س) از ایام فاطمیه آغاز شده که در این پویش از همه نیکوکاران و خیران برای همراهی و همکاری بیشتر جهت آزادی زنان زندانی درخواست یاری شده است.

وی افزود: پرداخت دیه و خون‌بهای قربانیان از دیرباز در جوامع مختلف بشری مرسوم بوده و دین اسلام هم بر آن تأکید داشته است، خیلی از این افراد ناخواسته در ورطه افتاده‌اند و بدون کمترین پشتوانه مالی توان جبران جسارت وارده را ندارند.

سرکانی بیان کرد: بین این افراد زنانی هستند که به دلیل جرایم غیرعمد در زندان هستند و بعضی به دلیل ضمانت همسر، برادر یا خویشاوندان که خودشان هیچ نقشی ندارند، امروز در پشت میله‌های زندان هستند و تعدادی از این بانوان هم سرپرست خانوار بوده و فرزندانشان چشم انتظارشان هستند.

وی اظهار کرد: با همکاری بسیج حقوقدانان استان کردستان و با همکاری نهادها و ادارات و ستاد اجرایی فرمان امام از ظرفیت‌های بسیج و پایگاه‌های حوزه مقاومت استفاده می‌شود تا بتوانیم در این کار خداپسندانه و انسان دوستانه شرکت کنیم و آنها را به آغوش خانواده‌هایشان برگردانیم.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: با مشارکت بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس کردستان و ستاد دیه استان یک زندانی زن جرایم غیرعمد با جمع‌آوری بیش از ۴۰۰ میلیون ریال آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

وی با اشاره به اینکه این پویش در تلاش است امکان آزادی زنان زندانی جرایم غیر عمد که توان مالی رهایی از زندان را ندارند، فراهم کند، بیان کرد: ایجاد اشتغال و رسیدگی به خانواده‌های نیازمندان از دیگر اقدامات بسیج جامعه زنان استان در این زمینه است.

سرکانی در پایان یادآور شد: آزادی این زنان همت همه نیکوکاران و خیران را می‌طلبد، سفره‌ای برای آزادی زنان گسترده شده است که امیدواریم همه پای این سفره بیایند تا این مادران جامعه بار دیگر در کنار خانواده‌شان باشند.

انتهای پیام
captcha