دوازدهمین اهدای عضو در همدان رخ داد
کد خبر: 3954434
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳

دوازدهمین اهدای عضو در همدان رخ داد

مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از دوازدهمین مورد اهدای عضو در استان خبر داد.

دوازدهمین اهدای عضو در همدان رخ دادمجید حمیدی، مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: آقای حاتم حاتمی از اهالی شهرستان ملایر به علت خونریزی مغزی هفته گذشته دچار مرگ مغزی شده بود که با رضایت گیری از خانواده وی اعضایش اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه ایشان 54 سال سن دارد، افزود: روز گذشته کبد و دو کلیه این بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شد.

حمیدی با بیان اینکه این دوازدهمین مورد اهدای عضو در سال جاری در استان همدان است، یادآور شد: در مجموع از 15 خانواده که عزیزان آن‌ها دچار مرگ مغزی شده بودند رضایت گیری شد اما سه مورد از آن‌ها پیش از اهدا فوت کردند.

مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: افرادی که سن بالایی دارند و اهدای عضو می‌کنند نمی‌توان اعضای زیادی از آن‌ها برداشت اما با اهدای عضو جوانان معمولاً بیش از 8 عضو از جمله قلب را استخراج می‌کنند.

عباس آذرهمایون، رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر نیز گفت: مرحوم حاتمی که در بیمارستان مهر ملایر بستری شده بود پس از تایید مرگ مغزی با رضایت خانواده برای اهدای اعضا به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

آذرهمایون یادآور شد: در حال حاضر بیش از سه هزار نفر در شهرستان ملایر دارای کارت اهدای عضو هستند.

انتهای پیام
captcha