توانمندسازی سربازان در دستور کار قرار گرفت / تلاش برای مقابله با شبهه‌های جدید دشمنان
کد خبر: 3953907
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
در راستای فرمایشات رهبری؛

توانمندسازی سربازان در دستور کار قرار گرفت / تلاش برای مقابله با شبهه‌های جدید دشمنان

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی با تأکید بر توانمندسازی و مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در راستای تدابیر مقام معظم رهبری، گفت: باید تلاش کرد با برگزاری کارگاه‌ها و بهره‌گیری از توان دستگاه‌های اجرایی، سربازانی توانمند، حین و پس از خدمت تربیت کنیم.

سربازانسرهنگ سیداحمد حسینی، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا(مدظله العالی) فرمودند: «سرباز، نگهبان دین و پاسدار شرف و حرمت و قانون است»، با توجه به هجمه‌های اخیر دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین فعالیت برخی از رسانه‌‌های داخلی که به‌طور مستمر با ایجاد شبهه به‌دنبال سلب انگیزه از جامعه برای حضور داوطلبانه جوانان غیرتمند در این امر مقدس هستند؛ لذا لازم است جامعه را با این فریضه مقدس پیش از پیش آشنا کنیم.

وی با تأکید بر تبیین دستاوردهای خدمت مقدس سربازی در عرصه ملی و فردی، تصریح کرد: خدمت سربازی در برقراری نظم و امنیت ملی و توان دفاعی کشور بر هیچ فردی پوشیده نیست و این امکان را فراهم می‌کند تا تمامی مشمولان ذکوری که به سن مشمولیت خدمت مقدس سربازی رسیده‌اند در کسوت سربازی از عزت، استقلال، تمامیت ارضی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جان و ناموس مردم مراقبت کنند که ایجاد نظم در زندگی، مشارکت در کار تیمی و گروهی، ساز‌وکار و انعطاف‌پذیری در شرایط سخت، مهارت‌آموزی و آشنایی با تخصص‌های جدید در حین خدمت و آشنایی با اقلیم‌ها و فرهنگ‌های تازه تنها نمونه‌ای از این دستاوردها است.

حسینی ادامه داد: چنانچه مشمولان به موقع به خدمت مقدس سربازی خود اقدام نکنند، دچار مشکلاتی از قبیل بلاتکلیفی و نگرانی مستمر، عدم امکان و دریافت مجوز برای خروج از کشور، عدم امکان برنامه‌ر‌یزی جهت زندگی فردی و اجتماعی، عدم جلب اعتماد، عدم برخورداری از مزایای بیمه بازنشستگی، محرومیت از دریافت وام بانکی و عدم صدور پروانه کسب و سایر مواردی از این دست خواهند شد.

وی با اشاره به توانمندسازی و مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، ادامه داد: در اجرای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری و پیشبرد اهداف طرح مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه در استان تحت عنوان کارگروه مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح که تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان نیز در این طرح دخیل بوده و مشارکت دارند، با برگزاری جلسات و نشست‌ها با مسئولیت معاون هماهنگی و اقتصادی استانداری و با دبیری معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان، بحث مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان باتوجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی استان در حال پیگیری و انجام است.

وی بيان کرد: طرح مهارت‌آموزی سربازان(سرباز ماهر) شامل سه سطح قبل از خدمت، حین خدمت و پس از خدمت بوده و مشوق‌هایی نیز پیش‌بینی شده و قبل از خدمت از خدماتی چون به تعویق انداختن تاریخ اعزام، دریافت امریه حین خدمت و استفاده از صدور گواهینامه مهارتی صادره از سازمان فنی حرفه‌ای کشور برخوردار می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به خدمات پس از خدمت، اظهار کرد: بر طبق توافق با معاونت اشتغال وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی، سربازانی که گواهینامه مهارت‌آموزی دریافت کرده باشند در صورت اشتغال تا دو سال از بیمه وزارت کار برخوردار می‌شوند؛ به این معنا که بیمه کارگری تا دو سال از سوی وزارت کار پرداخت می‌شود و معرفی به بانک برای پرداخت وام و تسهیلات از دیگر خدمات است.

حسینی با اشاره به نقش بی‌بديل سربازان در دفاع و تأمين امنيت کشور، افزود: سربازی واژه مقدس و بزرگی است؛ یعنی سردادن در راه وطن و عاشق شدن و عاشق بودن به خاطر وطن، وطنی که حتی برایمان جان دادن در راهش کار آسانی است، چراکه غیرت ایرانی اجازه تجاوز به خاک ایران را به هیچ بیگانه‌ای نمی‌دهند.

وی اظهار کرد: سربازان نیروهای گمنام و جان برکف در تمامی سال‌های گذشته و حال و آینده نیروهای مسلح هستند که وظایفشان را بیش از اینکه بر عهده‌شان است، انجام می‌دهند.

حسینی با تأکید بر بيان رشادت‌های سربازان در طول دفاع مقدس و تداوم اين فداکاری‌ها در حال حاضر، تصریح کرد: سربازان در عرصه‌های مختلف دوشادوش نیروهای مسلح هستند و به فرمایش مقام معظم رهبری سربازی در ایران، جهاد فی سبیل الله است.

وی بیان کرد: سربازان یکی از ارکان توان رزمی نیروهای مسلح و بنیه دفاعی کشور هستند و خدمت سربازی در زمان جنگ و صلح از نیازهای ضروری کشور و ملت بوده و جامعه همواره مرهون ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی جوانان سرباز کشور است.

تلاش برای بهبود وضعیت معیشت سربازان

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در طول جنگ تحمیلی حدود سه میلیون جوان در کسوت سربازی به جبهه‌های حق علیه باطل شتافته و با شجاعت و فداکاری از عزت و استقلال و تمامیت ارضی نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کرده و شهدا و جانبازان گران قدری را در این راه تقدیم کردند.

حسینی با بیان اینکه بهبود نحوه خدمت، توانمندسازی و مهارت‌آموزی، بهبود معیشت سرباز و تکریم آنان از اولویت‌های مهم سلسله مراتب است، بیان کرد: منزلت سرباز و مقام وی باید بزرگ داشته شود؛ به فرمایش مقام معظم رهبری هر روز سال روز سرباز است که این عبارات در مورد کمتر قشری از جامعه بیان شده که این امر نشان‌دهنده اهمیت این قشر است.

وی با تأکید بر معرفی عرصه‌های مختلف حضور سرباز در سازندگی، بهداشت، خدمات، آموزش و صنعت کشور، تصریح کرد: مشارکت سربازان در برقراری نظم و امنیت و خدمت‌رسانی بر هیچ کسی پوشیده نیست، مخصوصا در سال جاری که جامعه و کشور با بیماری منحوس کرونا مواجه شد؛ در اجرای ابلاغیه‌های صادره از سلسله مراتب و تدابیر ارزشمند مقرر شد که به نحو شایسته از مشمولان مقطع دکترا در یک بازه زمانی (فروردین ۹۹) بدون در نظرگرفتن اعزام به مراکز آموزشی نیروهای مسلح و در راستای کمک به جامعه پزشکی در سازمان‌های نیروهای مسلح استفاده خدمتی به عمل آید که این تنها نمونه‌‌ای از حضور این سربازان در عرصه‌های بهداشتی و.... است؛ چه بسا این قشر در حوادث و بلایای طبیعی، برگزاری مسابقات ورزشی، قرآنی و... مشارکت چشمگیری دارند.

حسینی با تأکید بر دفاع از حقوق قانونی سربازان، یادآور شد: همه افراد جامعه به خصوص سربازان در بحث اجرای قانون و تمکین به قانون مسئول هستند و در راستای اجرایی کردن قوانین و مقررات، دفاع از حقوق قشر سرباز همواره بطور مستمر در دستور کار سلسله مراتب بوده و در این خصوص با جدیت تمام و کامل از طریق مبادی ذیربط مورد کنترل، نظارت و پیگیری است تا حقی از سربازان ضایع نشود.

انتهای پیام
captcha