پذیرش دانشجوی خارجی در پنج رشته دانشگاه بین‌المللی باقرالعلوم(ع)
کد خبر: 3953537
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۰

پذیرش دانشجوی خارجی در پنج رشته دانشگاه بین‌المللی باقرالعلوم(ع)

رئیس دانشگاه بین‌المللی باقرالعلوم (ع) گفت: این دانشگاه براساس مجوز وزارت علوم از مهر ۱۴۰۰ می‌تواند در پنج رشته و دو مقطع دانشجوی خارجی پذیرش کند.

حجت‌الاسلام شمس‌الله مریجی، رئیس دانشگاه بین‌المللی باقرالعلوم(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این دانشگاه در زمینه پذیرش دانشجوی غیرایرانی گفت: مرحله نخست پذیرش این دانشجویان از مهرماه ۱۴۰۰ و در رشته‌های سیاست‌گذاری فرهنگی، مدیریت راهبردی فرهنگ، مدیریت رسانه، دانش اسلامی مسلمین و اخلاق کاربردی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انجام مراحل اداری پذیرش دانشجویان غیرایرانی مرد در این دانشگاه در دست اقدام است، افزود: بین‌المللی شدن دانشگاه باقرالعلوم(ع) آینده موفق، همراه با توسعه برنامه‌های آموزشی این دانشگاه در عرصه‌های بین‌المللی را به همراه دارد.

معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: دانشگاه باقرالعلوم (ع) در حال حاضر دارای امکانات، ظرفیت‌های علمی و سخت‌افزاری مناسبی به لحاظ ساختمانی و تجهیزات آموزشی بوده و این مهم یکی از مؤلفه‌های بین‌المللی شدن این دانشگاه به شمار می‌رود. در این دانشگاه هدف اصلی، تربیت نیرو‌های دانشگاهی متخصص، به همراه صدور علوم اسلامی و انسانی با ادبیات آکادمیک و مبتنی بر مبانی اسلامی و انسانی در عرصه‌های جهانی و انجام تبادلات علمی با اندیشمندان درجه یک علمی و بین‌المللی صاحب‌نظر است.

وی افزود: نیاز جدی انقلاب اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی، آموزش ادبیات و علوم اسلامی و همچنین علوم دینی در حوزه علوم انسانی و علوم اسلامی با روش ادبیات علمی است؛ جای بسی افتخار است که اعلام کنیم این موضوع توسط این دانشگاه به عنوان یک نهاد وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی دنبال می‌شود و امیدواریم در پی آن بتوانیم خلأ‌های موجود در این عرصه را پر کنیم.

حجت‌الاسلام مریجی با بیان اینکه برنامه دانشگاه باقرالعلوم(ع) در عرصه بین‌الملل، آموزش رشته‌ها و گروه‌های علمی تخصصی فعال در دنیا است، بیان کرد: تقاضای جذب دانشجوی خارجی سال‌هاست که از سوی نهادها، مراکز و سازمان‌های غیرایرانی پیشنهاد شده و بارها از دانشگاه خواسته‌شده فضای ارتباط علمی و جذب دانشجوی خارجی را فراهم کنند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی باقرالعلوم(ع) در پایان بیان کرد: از کشورهای اروپایی، آمریکایی و همچنین کشورهای عرب‌زبان همسایه درخواست تحصیل در این دانشگاه را داریم که با فراهم کردن زیرساخت‌ها در بخش بین‌الملل دانشگاه، در گام نخست پذیرش دانشجویان عرب‌زبان و انگلیسی‌زبان آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha