محفل قرائت قرآن و یادبود قاری تازه درگذشته مصر در کوزوو
کد خبر: 3953524
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
با حضور پانصد قاری برگزار شد؛

محفل قرائت قرآن و یادبود قاری تازه درگذشته مصر در کوزوو

اداره امور اسلامی کوزوو مراسم یادبود باشکوهی را به مناسبت درگذشت «احمد مصطفی کامل»، قاری تازه درگذشته مصر با حضور بیش از پانصد قاری قرآن کریم در این کشور برگزار کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری بوابة الاهرام، «محمد الساعاتی» سخنگوی رسمی اتحادیه حافظان و قاریان قرآن کریم در مصر در این مراسم گفت: «اداره امور اسلامی جمهوری کوزوو در قاره اروپای شرقی مراسم یابود باشکوهی را برای احمد مصطفی کامل کارشناس برجسته قرائات قرآنی در مصر برگزار کرد که روز جمعه در 82 سالگی درگذشت، قاری که عمر خود را در راه آموزش تلاوت قرآن کریم به جوانان به سبک قاری بزرگ شیخ «مصطفی اسماعیل» گذراند.

شیخ «ایجزون ابراهیمی» قاری قرآن اهل كوزوو، فارغ التحصیل الازهر الشریف و از مریدان مصطفی کامل نیز گفت: عشق من به آن مرحوم باعث شد كه از قاریان بزرگ قرآن کریم و همچنین علمایی  که در الازهر مصر تحصیل کردند، برای شرکت در مراسم یادبود استاد خود دعوت کنم و همگی فورا دعوت مرا پاسخ گفتند.

وی افزود: ما در مسجد جامع شهر فریزای جمهوری کوزوو گرد هم آمدیم، جایی که بیش از پانصد قاری قرآن کریم و اندیشمند قرآنی عشق و ارادت خود را به استاد مرحوم نشان دادند، شخصیتی که عمر بابرکت خود را در راه خدمت به اسلام و مسلمانان در همه جهان سپری کرد.

شیخ ابراهیمی گفت: در این مراسم، شماری از قاریان قرآنی برای شادی روحش به تلاوت قرآن پرداختند و هیأتی از اتحادیه حافظان و قاریان قرآن کریم مصر که به ریاست شیخ محمد حشاد در این مراسم حضور داشت به ذکر مجاهدت‌های این خادم قرآن کریم در داخل و خارج از مصر پرداخت.

مرحوم شیخ احمد مصطفی کامل از دوستداران شیخ مصطفی اسماعیل، از مشاهیر قرائت مصر بود به‌طوری که ۲۲۰۰ فایل صوتی ضبط شده این قاری مصری و همچنین، نوارهای کاست‌ زیادی از تلاوت او را در اختیار داشت.

وی شاگردان بسیار زیادی را حوزه علم مقامات قرآنی تریبت کرد که مصطفی ابوزید، محمود الطوخی و یاسر الشرقاوی از مهم‌ترین آن‌ها هستند، علاوه بر این شاگردان زیادی از کشورهای مراکش، الجزایر، مالزی، اندونزی، ترکیه و اتریش از این استاد بزرگ کسب فیض کردند.

همچنین، بسیاری از اساتید حوزه علم مقامات و قرائات قرآنی در عربستان از محضر استاد احمد مصطفی کامل بهره برده‌اند.

انتهای پیام
captcha