پایان مسابقات رشته حفظ جشنواره ملی قرآن دانشجویان
کد خبر: 3953246
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰

پایان مسابقات رشته حفظ جشنواره ملی قرآن دانشجویان

رقابت‌های رشته‌های حفظ در بخش بانوان سی و پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که از ۱۸ بهمن‌ماه آغاز شده بود، با برگزاری رقابت در رشته حفظ کل قرآن به کار خود پایان داد.

پایان مسابقات رشته حفظ جشنواره ملی قرآن دانشجویانبه گزارش ایکنا، سی و پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در بخش حفظ بانوان که از روز ۱۸ بهمن‌ماه آغاز شده بود، عصر امروز ۲۱ بهمن‌ماه با برگزاری رقابت‌های رشته حفظ کل قرآن کریم پایان یافت تا به این ترتیب، مسابقات رشته حفظ در دو گروه آقایان و بانوان به پایان برسد.

مسابقات گروه بانوان از روز ۱۸ بهمن‌ماه و در رشته حفظ پنج جزء آغاز شد و در ادامه در روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ بهمن‌ماه، رقابت‌ها در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم ادامه یافت. رقابت‌های بخش آقایان در این رشته نیز پیش از این و در روزهای ۱۲ تا ۱۵ بهمن‌ماه برگزار شده بود.

رشته حفظ این دوره از مسابقات به صورت ویدئوکنفرانسی و ارتباط مستقیم گروه داوری با شرکت‌کنندگان برگزار شد. مسابقات رشته حفظ یک‌مرحله‌ای است و نفرات برتر نیز در روز اختتامیه که اوایل اسفندماه برگزار می‌شود، معرفی و تجلیل می‌شوند.

بر اساس گزارش ایکنا، رقابت‌های سی و پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی نیز بر اساس برنامه اعلام شده از روز ۲۰ تا ۳۰ بهمن‌ماه برگزار می‌شود. در این رشته‌ها، هر کدام از شرکت‌کنندگان در رشته‌های فوق، اثر خود را پیش از این ضبط کرده و به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند. گروه داوری نیز تا پایان بهمن‌ماه به ارزیابی این آثار می‌پردازند. بر اساس اعلام برگزار‌کنندگان جشنواره، اگر امتیازات نفرات برتر در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی نزدیک به هم باشد، مرحله فینال برگزار خواهد شد، در غیر این صورت نفرات برتر پس از برگزاری این مرحله مشخص خواهند شد. اگر این رشته‌ها فینال داشته باشد، در روزهای سوم و چهارم اسفندماه برگزار می‌شود.

سی و پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور با حضور دانشجویانی از وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علوم و معارف قرآن و دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود. هر کدام از این دانشگاه‌ها به طور میانگین حدود ۱۹ نماینده در جشنواره دارند.

میزبان این دوره از جشنواره وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و مسابقات نیز در سالن شهید احدی، وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

میزبان و برگزار‌کننده این جشنواره از ابتدا تا دوره بیست و چهارم جهاد دانشگاهی بود، پس از آن دوره میزبان جشنواره به صورت چرخشی بین دستگاه‌های دانشگاهی تقسیم شد.

انتهای پیام
captcha