تجلیل از بانوان در جهاد دانشگاهی استان اردبیل
کد خبر: 3952772
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

تجلیل از بانوان در جهاد دانشگاهی استان اردبیل

مراسم «بانوی جهادی» در جهاد دانشگاهی استان اردبیل به‌مناسبت گرامیداشت هفته زن و دهه مبارک فجر، برگزار و از بانوان شاغل در این نهاد تجلیل شد.

تجلیل از بانوان در جهاد دانشگاهی استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، فریبا محمدلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، ۱۹ بهمن ماه در این مراسم که با محوریت تبیین نقش زنان در انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه حضور موثر بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی باعث افتخار است، افزود: این حضور نشان می‌دهد در جامعه بستر مناسبی برای فعالیت زنان و نشان دادن توانمندی‌های آنان فراهم شده است.

محمدلو با اشاره به نقش تاثیرگذار حضرت فاطمه زهرا(س) در طول تاریخ، خاطرنشان کرد: آن حضرت با ایفای بهینه نقش همسری و مادری، رعایت اصول اخلاقی و در عین حال دفاع از امامت و ولایت نقش بسزایی داشته و به عنوان بهترین الگو و اسوه زنان معرفی شده است.

وی به تاکید دین اسلام برای حضور زنان و نقش آنان در ایجاد یک جامعه موفق اشاره و تصریح کرد: مطالعه تاریخ نشان می‌دهد هر زمان از توانمندی‌های زنان استفاده شده نتایج ارزشمندی در پی داشته و هر وقت از این ظرفیت استفاده نشده جامعه ضرر کرده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اظهار تاسف از میزان بالای آسیب‌های اجتماعی در جامعه افزود: با تمام فعالیت‌های انجام گرفته متاسفانه روز به روز شاهد افزایش این آسیب‌ها در جامعه هستیم که این امر نشان می‌دهد میزان تاب‌آوری و تحمل در برابر مشکلات پایین آمده است.

محمدلو با تشکر از همکاری جهاددانشگاهی استان در برگزاری برنامه‌های آموزشی و پژوهشی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل ادامه داد: در راستای توانمندسازی بانوان اجرای کارگاه‌های آموزشی با همکاری این نهاد ادامه خواهد داشت.

وی ضمن ابراز امیدواری برای افزایش حضور بانوان در عرصه‌های تصمیم‌گیری جامعه گفت: در حال حاضر در سطح استان اردبیل ۵ مدیرکل، ۷ معاون مدیرکل، ۲ معاون فرماندار، ۴۶ دهیار، ۹ عضو شورای شهر، ۳۴ عضو شورای روستا، ۳ دادیار، ۳ مشاور قضایی و یک قاضی، زن هستند که نشان می‌دهد شاهد افزایش میزان حضور بانوان در عرصه‌های مدیریتی هستیم.

توسعه انسانی با حضور زنان اتفاق می‌افتد

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل هم در این مراسم با تبریک هفته زن و دهه مبارک فجر و با بیان اینکه افتخار بزرگی برای زنان است که مادر تک تک نخبگان جامعه هستند، اضافه کرد: این امر نشان می‌دهد که توسعه انسانی با حضور زنان به عنوان تربیت دهنده اتفاق می‌افتد به همین خاطر باید بانوان با اعتماد به نفس وارد عرصه شوند و در راستای توسعه گام بردارند.

مهران اوچی اردبیلی از اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار توسط جهاددانشگاهی در استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر جهاددانشگاهی با همکاری متولیان امر در حال اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان است که در این طرح کسب و کار ۲ هزار نفر ساماندهی خواهد شد.

وی به نقش زنان در تربیت و پرورش فرزندان اشاره و خاطرنشان کرد: زنان شاغل در کنار انجام این وظیفه سنگین به انجام مسئولیت اجتماعی خود نیز می‌پردازند که این احساس وظیفه ارزشمند است و باید در مناسبت‌های مختلف همچون روز زن این امرتبیین گردد.

اوچی اردبیلی راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری قفقاز را گامی برای امیدآفرینی در خانواده‌ها عنوان و تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد کادر پزشکی و پیراپزشکی این مرکز که در راستای سیاست‌های جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند، بانان هستند.

بستر‌های مناسب برای حضور فعال آنان در جامعه فراهم شود

مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار اردبیل نیز در این مراسم دهه فجر را افتخاری ماندگار برای ایرانیان دانست و افزود: بانوان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش اساسی در به ثمر رسیدن این مبارزات و پشتیبانی از آن داشته‌اند.

لیلا حضرتی یادآور شد: اگر پشتیبانی و حمایت زنان از ایثارگران آن دوران‌ها نبود به یقین پیروزی و استقرار نظام جمهوری اسلامی حاصل نمی‌شد به همین خاطر باید با حفظ شأن و جایگاه زنان، بستر‌های مناسب برای حضور فعال آنان در جامعه فراهم شود.

وی نقش زنان را در پایداری نهاد خانواده، اساسی خواند و تصریح کرد: مادران به عنوان ستون خانواده با تلاش و تدبیر خود این نهاد را به سوی خوشبختی و موفقیت تک تک اعضا رهنمون می‌کنند.

حضرتی با بیان اینکه زن به عنوان مادر و همسر نقش تاثیرگذاری در جامعه دارد، اضافه کرد: زنان با حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی توانسته‌اند بخش عظیمی از مشکلات را رفع و به پیشبرد اهداف کمک شایانی کنند.

حضور زنان در عرصه موفقیت بیشتری برای جامعه دارد

مشاور امور بانوان و خانواده جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز در ابتدای این مراسم با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: سهم زنان در تحولات جامعه بر هیچ‌کس پوشیده نیست و در هر زمان زنان در عرصه بوده‌اند، موفقیت بیشتری برای جامعه داشته است.

سیده صغری جوادی با ارائه گزارشی از فعالیت زنان در این نهاد گفت: در حال حاضر ۲۵ نفر از کارکنان جهاددانشگاهی استان اردبیل را بانوان تشکیل می‌دهد که ۵ نفر از آن در پست‌های مدیریتی فعالیت دارند.

وی با اشاره به نقش زنان در مبارزات انقلابی و به ثمر رسیدن آن اشاره و تصریح کرد: زنان استان اردبیل نیز در این مبارزات همراه پدران، برادران، فرزندان و همسران خود حضور داشتند و دو نفر از آنان به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از بانوان شاغل در جهاددانشگاهی استان اردبیل تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha