هیئت اندیشه‌ورز قرآنی بانوان و حضور عالمانه برای آسیب‌شناسی برنامه‌ها
کد خبر: 3952739
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

هیئت اندیشه‌ورز قرآنی بانوان و حضور عالمانه برای آسیب‌شناسی برنامه‌ها

دبیر هیئت اندیشه‌ورز قرآنی بانوان خراسان‌جنوبی گفت: امیدوارم با تشکیل هیئت اندیشه‌ورز قرآنی بانوان، فعالیت‌های قرآنی منسجم‌تر و هدف‌دارتر دنبال شود و بتوانیم برنامه‌ها را براساس آسیب‌شناسی دنبال کنیم چراکه این‌گونه اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

هیأت اندیشه‌ورز قرآنی بانوان و حضور عالمانه برای آسیب‌شناسی برنامه‌هامعصومه دهقان‌نژاد، دبیر هیئت اندیشه‌ورز قرآنی بانوان خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: قرآن برترین راهنمای بشر است که باعث سلامت روان و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و مأنوس شدن با آن نه تنها موجب تقویت بعد روحی، دینی و فکری انسان می‌شود، بلکه می‌تواند در مسیر زندگی همیار انسان باشد.

وی افزود: آموزش‌های قرآنی نیاز به نهادینه‌سازی و کاربردی کردن دارند تا شاهد ارتقای اخلاق و رفتار قرآنی در سطح جامعه باشیم. به‌عنوان مثال، مسابقات قرآن باعث ترغیب جوانان و نوجوانان به سمت آموزش‌های قرآنی می‌شود.

دبیر هیئت اندیشه‌ورز قرآنی بانوان خراسان‌جنوبی با تأکید بر ارائه برنامه‌های متنوع قرآنی از طریق مؤسسات و نهادهای قرآنی در فضای مجازی، تصریح کرد: بانوان قرآنی به عنوان مؤثرترین افراد جامعه محسوب می‌شوند؛ لذا باید حوزه فعالیت آنان رصد شده و آسیب‌های این حوزه شناسایی شود.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی و ارزیابی برنامه‌های هیئت اندیشه‌ورز، بیان کرد: امیدواریم با تشکیل این هیئت فعالیت‌های قرآنی منسجم‌تر و هدف‌دارتر دنبال شود و بتوانیم برنامه‌ها را براساس آسیب‌شناسی دنبال کنیم چراکه این‌گونه اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

دبیر هیئت اندیشه‌ورز قرآنی بانوان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در واقع هدف از تشکیل هیئت اندیشه‌ورز بانوان حضور عالمانه و مؤثر بانوان در عرصه‌های قرآنی است، حضوری که برای تداوم فعالیت‌های قرآنی لازم است.

دهقان‌نژاد یادآور شد: مهم‌ترین هدف هیئت اندیشه‌ورز قرآنی، تحقق سبک زندگی اسلامی و قرآنی در جامعه است که نیازمند یک هم‌اندیشی مطلوب است تا بانوان به عنوان قشر اثرگذار این عرصه، جایگاهی برای ابراز اندیشه‌های خود داشته باشند.

انتهای پیام
captcha