آسیب‌های اجتماعی با اقدامات جهادی طلاب جوان رفع می‌شود
کد خبر: 3952709
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
آیت‌الله اعرافی:

آسیب‌های اجتماعی با اقدامات جهادی طلاب جوان رفع می‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: آسیب‌های اجتماعی با اقدامات جهادی نظام‌مند طلاب جوان گروه‌های جهادی قابل حل و رفع شدن است و برای ماندگاری این فعالیت‌ها باید اقدامات جهادی و تجربه‌های طلاب ثبت و ضبط شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور عصر امروز در همایش تجلیل از طلاب جهادی فعال در بیمارستان‌ها و آرامستان‌های استان قم که در سالن همایش‌های آستان مقدس امامزاده سیدعلی قم برگزار شد، در سخنانی اظهارکرد: انقلاب شکوهمند اسلامی به برکت حرکت گروه‌های جوان جهادی، مقاومت و ایستادگی جوانان برومند این مرز و بوم شکل گرفت و امروز فرزندان ما در حوزه‌های علمیه در بزنگاه نیاز‌های مردمی پیشتازانه در صحنه حاضر می‌شوند و موارد اخیر آن که طی یکسال گذشته شاهد بوده‌ایم، حضور مستمر این طلاب در آرامستان‌ها و بیمارستان‌ها است، لذا باید این حرکت‌ها و اقدامات را نظریه‌پردازی کرده و و الگوسازی شود تا بتوانیم از آن‌ها در سایر زمینه‌ها و آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.

عضو شورای نگهبان قانون اساسی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و چهل و دومین بهار پیروزی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سد و هیمنه استکبار را در هم شکست، افزود: در آن روزگار همه جهان از شاه ملعون پشتیبانی می‌کردند، اما جوانان انقلابی قم توانستند یک انقلاب بزرگ را با دست خالی و تحت هدایت‌های امام امت پایه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مبتنی بر فرهنگ جهاد و مقاومت است، تصریح کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی تنها یک انقلاب اجتماعی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی نبود، بلکه انقلابی بود که در اعماق فکر و معرفت بشریت تغییرات بنیادین ایجاد کرد و نرم‌افزار تفکر بشریت را متغیر ساخت؛ لذا شایسته است حوزه علمیه با این نگاه بلند، پایه‌های علم، دانش، معرفت، اخلاق و فرهنگ را مستحکم کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه به پایه‌های معرفتی، احساسی، روحی و عاطفی فردی و اجتماعی، تعاون و تاب‌آوری اسلامی اشاره کرد و گفت: در واپسین روز‌های آغازین شیوع ویروس کرونا همه دنیا به وحشت افتاده بود، اما شما و امثال شما طلاب جهادی در برابر همه این وحشت‌ها ایستادید و دل به دریا زدید؛ این ایثار، مقاومت و کیمیای ارزنده باید حفظ و تقویت شود.

آیت‌الله اعرافی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: شما (طلاب) باید از ما مسئولان در راستای صیانت از این فرهنگ بزرگ مطالبه‌گری داشته باشید، زیرا این فرهنگ، تمدن نوین اسلامی را رقم خواهد زد و شما میراث‌دار این فرهنگ و تمدن نوین خواهید بود.

وی افزود: طلاب در دوران خفقان پهلوی با شجاعت بسیار بالایی همه خطرات را به جان می‌خریدند و در میدان حضور داشتند و در راه دفاع از آرمان‌های امام راحل و رهایی کشور از چنگال ظالمان سر از پا نمی‌شناختند و امروز این ایستادگی‌ها و مقاومت‌ها با شکل دیگری نمود کرده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه در جریان انقلاب، روح جهادی توانست در مقابل همه حمله‌ها و هجمه‌های وحشیانه طاغوتی بایستد، گفت: روحیه و فرهنگ جهاد و مقاومت بود که توانست رژیم شاهنشاهی را علی‌رغم همه حمایت‌هایی که از آن می‌شد، در هم بشکند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه فرهنگ جهاد و مقاومت در هر کجا که وجود داشته باشد، معجزه‌آفرینی می‌کند، بیان کرد: امروز همین فرهنگ مقاومت به در متن لبنان و کشورهای منطقه نفوذ کرده است و از دل همین منطقه یک حزب‌الله قدرتمند که همه معادلات دشمن را تغییر داده است، شگل گرفته است.

انتهای پیام
captcha