حقوق اصلی بانوان در دنیا مغفول است / فروپاشی خانواده؛ دستاورد تمدن نوین غرب
کد خبر: 3952129
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
حجت الاسلام علی عباسی؛

حقوق اصلی بانوان در دنیا مغفول است / فروپاشی خانواده؛ دستاورد تمدن نوین غرب

رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة گفت: امروز به نام دفاع از حقوق زن، نهضت‌ها و جریان‌های مختلفی در دنیا فعالیت می‌کنند، ظولی کماکان آنچه در این فعالیت‌ها مغفول مانده، حقوق اصلی و طبیعی بانوان است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی(ص) شب گذشته در آیین عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب غیرایرانی در سخنانی با بیان اینکه بشریت نیازمند توجه به الگوها و اسوه‌های حقیقی است، اظهار کرد: دین مبین اسلام در روزگاری که بانوان در نهایت مظلومیت بودند، الگویی درخشان همچون حضرت فاطمه زهرا(س) به بشریت ارائه کرد. خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام(ص) کوثر، منشأ رشد، بالندگی و چشمه جوشانی از خیر کثیر عنایت کرد؛ وجود مقدس بانویی که اسوه ابدی همه زنان و عالم بشریت خواهند بود.

وی وضعیت نابهنجار امروز خانواده‌ها در برخی جوامع را محصول تمدن جدید غربی دانست و گفت: امروز بشریت از درد بزرگ فروپاشی و تزلزل این رکن مهم اجتماعی رنج می‌کشد و متأسفانه این مسیر نامناسب همچنان ادامه دارد و هر روز نیز شرایط بدتری می‌یابد.

حجت‌الاسلام عباسی عفاف، خانواده و نحوه حضور و نقش‌آفرینی اجتماعی بانوان را در جامعه، از مسائل روز بشریت برشمرد و تصریح کرد: در این زمینه، اسلام الگوی درخشانی برای ارائه به عالم دارد؛ چهره مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) هم از بعد اخلاقی و معنوی، نمونه‌ای برجسته و درخشان برای بشریت هستند و هم از نظر زندگی خانوادگی و نیز حضور مؤثر در عرصه اجتماع در راه دفاع از حق، اسوه‌ای حقیقی برای همه ما به شمار می‌آیند.

وی ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: انقلاب اسلامی حادثه بزرگی در صفحه تاریخ معاصر است که توانست محاسبات جهانی را متحول کند.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) انقلاب اسلامی را حاوی اندیشه و تفکر جهانی خواند و افزود: نحوه اداره جوامع، از بزرگ‌ترین مسائل دنیای امروز است. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، دو اندیشه بزرگ لیبرال دموکراسی و مارکسیسم مطرح بود که یکی از این دو اندیشه، تا حدود زیادی از عرصه خارج شد و اندیشه دیگر، خود را برنده نهایی و دستاورد پایانی بشر برای مدیریت جهان می‌نامید.

حجت‌الاسلام عباسی ادامه داد: تنها تفکری که امروز در برابر این اندیشه مدعی حکمرانی در جهان حضور فعال و پویا دارد، گفتمان انقلاب اسلامی است و طبیعی است با مخالفت‌ها و دشمنی‌های قدرت‌های سلطه‌گر روبرو شود. تلاش ابرقدرت‌ها از روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی، در جهت مهار و حذف این اندیشه از عرصه عالم بوده است که با وجود استفاده از انواع ابزارهای نرم و سخت، تا امروز به توفیقی دست نیافته‌اند و به یاری خداوند در آینده نیز دست نخواهند یافت.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) یکی از مهم‌ترین ابزارهای استعمار برای سلطه بر افکار عالم را بهره‌برداری از رسانه و امپراتوری تبلیغاتی خواند و تأکید کرد: مسئولیت مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی، به ویژه مراکز برآمده از انقلاب اسلامی مانند جامعةالمصطفی(ص) و نیز اندیشمندان و طلابی که امروز به پوشیدن لباس مقدس روحانیت مفتخر می‌گردند، این است که اندیشه و پیام معنوی انقلاب اسلامی را به درستی برای بشریتی که خواهان و تشنه این راه تازه است، تببین و ترویج کنند. توکل بر خدا، صبر و استقامت، رمز پیروزی در این مسیر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha