زمینه توانمندسازی شغلی و معیشتی طلاب البرزی فراهم می‌شود
کد خبر: 3952007
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
با اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی؛

زمینه توانمندسازی شغلی و معیشتی طلاب البرزی فراهم می‌شود

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 هزار و 400 طلبه در حوزه‌های علمیه استان حضور دارند، گفت: با اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی زمینه توانمندسازی شغلی و معیشتی طلاب فراهم می‌شود.

زمینه توانمندسازی شغلی و معیشتی طلاب البرزی فراهم می‌شود

به گزارش ایکنا از البرز، مسئولان جهاددانشگاهی البرز و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان، 16 بهمن‌ماه در نشستی مشترک به بررسی زمینه‌های مشترک همکاری پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری، مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان البرز با حضور در جهاددانشگاهی استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و ساختارهای این مرکز در استان گفت: حدود 6 هزار و 400 طلبه و روحانی در حوزه‌های علمیه استان حضور دارند و با احتساب خانواده‌هایشان، جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر را در بر می‌گیرند.

وی افزود: به دنبال آن هستیم که از ظرفیت‌هایی که وجود دارد در راستای ارتقای طلاب و خانواده‌های ایشان بهره بگیریم و یکی از زمینه‌های خوبی که برای طلابی که اشتغال ندارند می‌تواند مثمرثمر باشد، طرح توسعه مشاغل خانگی است.

این مسئول بیان کرد: جهاددانشگاهی و اداره کل تعاون بر اساس تجاربی که در این زمینه دارند می‌تواند در انتخاب رسته‌های اولویت‌دار مشاغل خانگی در استان به ما کمک کند تا بتوانیم برای بهره‌مندی طلاب و یا خانواده‌های ایشان و ارائه آموزش و مشاوره برای ایجاد این مشاغل و اتصال آنها به بازار برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های معاونت فرهنگی و کارآفرینی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان البرز، یکی از رویکردهای این معاونت را تمرکز بر مشاوره و آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج، فرزندپروری و نظایر آن نام برد و گفت: در این زمینه می‌توانیم در خصوص تولید محتواهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای همکاری داشته باشیم.

انصاری با اشاره به تفاهم‌نامه فیمابین این دو نهاد اظهار امیدواری کرد طرفین بتوانند از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های یکدیگر به منظور توانمندسازی و ارتقای سازمانی بهره ببرند.

در ادامه این نشست، احمدرضا فیروزی رییس جهاددانشگاهی واحد استان البرز نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این واحد پرداخت و افزود: در طرح توسعه مشاغل خانگی خوشبختانه با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی که در دبیرخانه استانی صورت گرفته است، زیرساخت‌های خوب و موثری در حال پی‌ریزی است و امیدواریم با عملیاتی‌شدن آنها باید منتظر اتفاقات خوبی در عرصه مشاغل خانگی باشیم.

این مسئول بیان کرد: هم در تأمین و اختصاص فضای فیزیکی برای اتصال به بازار و راه‌اندازی نمایشگاه و فروشگاه محصولات منتج از کسب و کارهای خانگی اقداماتی با همکاری سازمان ساماندهی مشاغل شهری و اداره کل تعاون در حال انجام است و هم در طراحی سامانه مجازی ویژه فروش این محصولات در گستره ملی رایزنی‌های موثری صورت گرفته است.

فیروزی در ادامه به برخی زمینه‌های همکاری فیمابین نیز اشاره کرد و گفت:‌ جهاددانشگاهی البرز در حوزه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به طلاب، چاپ و نشر آثار و کتابهای استادان و طلاب، ارائه خدمات آموزشی به مخاطبان هدف، برگزاری برنامه‌های فرهنگی اجتماعی مشترک، تدوین و اجرای پژوهش‌های مورد نیاز، ارائه خدمات بانک خون بند ناف به جامعه هدف با شرایط مناسب، آماده همکاری است.

 

انتهای پیام
captcha