هزار لرستانی از طرح توسعه مشاغل خانگی بهره‌مند می‌شوند
کد خبر: 3951916
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
معاون فناوری جهاد دانشگاهی لرستان:

هزار لرستانی از طرح توسعه مشاغل خانگی بهره‌مند می‌شوند

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان با اشاره به این‌که مشاغل خانگی در لرستان در انحصار قالیبافان و گلیم بافان است، از بهره‌مندی هزار لرستانی از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خبر داد.

پنجشنبه ارسال شود//هزار لرستانی از طرح توسعه مشاغل خانگی بهره‌مند می‌شوندبه گزارش ایکنا از لرستان، رحیم بیرانوند، معاون فناوری جهاد دانشگاهی لرستان، بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت هزار نفر در لرستان اظهار کرد: این طرح با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد اجرایی و واسطه‌ای واگذار شده است.

وی با بیان اینکه طرح مشاغل خانگی در ۱۷ رشته شغلی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: انیمیشن، برنامه نویسی، بسته بندی حبوبات، بسته‌بندی سبزیجات، پرورش گل و گیاه، پوشاک، تابلو فرش و تولید عسل از جمله این حوزه های شغلی به شمار می‌روند.

بیرانوند با اشاره به دیگر حوزه‌های فعالیتی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، ادامه داد: همچنین تولید لباس محلی، تولیدات دستی چرمی دست دورز، فراوری حبوبات، فرآوری سبزیجات، قالیبافی، قلمزنی، گلیم، مترجمی زبان و ویراستاری کتاب از دیگر حوزه‌های فعالیت در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است.

معاون فناوری جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به این‌که بیشترین متقاضیان مشاغل خانگی در لرستان در حوزه قالی‌بافی، گلیم‌بافی و پوشاک فعال هستند، خاطرنشان کرد: افراد متقاضی در این بخش کارت مهارت صنعتگری قالیبافی از سازمان صنعت معدن و تجارت داشته و سایر افراد متقاضی مشاغل خانگی نیز دارای گواهینامه های مهارتی فنی و حرفه‌ای هستند.

انتهای پیام
captcha