طرح ملی توسعه مشاغل خانگی فرصتی برای مدیریت کسب و کار‌های خرد است
کد خبر: 3951615
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی فرصتی برای مدیریت کسب و کار‌های خرد است

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل، گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی فرصت خوبی برای مدیریت کسب و کار‌های خرد خانگی از طریق پیوند با بنگاه‌های بالادستی، تشکیل شبکه، خوشه‌سازی و برندسازی را فراهم می‌کند.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی فرصتی برای مدیریت کسب و کار‌های خرد استبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهرنگ کوهی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل، ۱۴ بهمن‌ماه گفت: در راستای شناسایی پیشران‌های توانمند برای همکاری در اجرای بهینه طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی»، این طرح فرصت خوبی برای مدیریت کسب و کار‌های خرد خانگی از طریق پیوند با بنگاه‌های بالادستی، تشکیل شبکه، خوشه‌سازی و برندسازی را فراهم می‌کند.

کوهی با بیان اینکه در این طرح بستر مناسبی جهت اشتغال مشمولان با آموزش، توانمندسازی و مشاوره پیشران‌ها ایجاد خواهد شد، افزود: با همکاری پیشران‌های فعال در این طرح زیرساخت‌های لازم برای ارتقای جایگاه کسب و کار‌های خانگی و مزیت‌های شغلی شناسایی شده در استان فراهم می‌شود.

در ادامه، میثم ضارب‌نیا، مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل استان اردبیل از ارزیابی و پایش اولویت‌ها و استعداد‌های شغلی بیش از یک هزار متقاضی خبر داد و افزود: تلاش داریم با هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، در قالب این طرح ملی از پیشران‌ها در جهت هدایت، توانمندسازی، اتصال به بازار متقاضیان و کاهش نرخ بیکاری استان حمایت کنیم.

ضارب‌نیا ادامه داد: اهداف پیش‌بینی شده این طرح با اتصال به بازار محقق می‌شود به همین خاطر تلاش داریم با استفاده از ظرفیت پیشران‌های فعال استان و ارائه خدمات آموزشی لازم به متقاضان برای راه‌اندازی فروشگاه‌های مجازی این هدف‌ها را محقق کنیم.

مینا عبدی، فعال حوزه تابلو فرش و فرش‌بافی نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته در این کارگاه، آمادگی خود را برای همکاری در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در حوزه آموزش و توانمندسازی اعلام کرد.

وی افزود: امیدوارم با حمایت و مشوق‌های در نظر گرفته شده برای پیشران‌ها در قالب این طرح بتوانیم فعالیت‌های کاری خود را در جهت توسعه اشتغال و رونق اقتصادی گسترش دهیم.

عبدی یادآور شد: لازم است برای توسعه فعالیت‌ها، ارائه آموزش و توانمندسازی بیشتر متقاضیان، فضای فیزیکی مناسبی در اختیار کارگاه‌ها باشد.

انتهای پیام
captcha