انقلاب اسلامی به زنان اعتبار و جایگاه بخشید
کد خبر: 3951502
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

انقلاب اسلامی به زنان اعتبار و جایگاه بخشید

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به جایگاه زنان در انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران منزلت و هویت زنان را احیا کرد.

انقلاب اسلامی به زنان اعتبار بخشیدبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید‌احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، ۱۴ بهمن‌ماه، در دیدار با جمعی از ذاکران و مداحان اهل‌ بیت(ع) که به‌مناسبت ولادت دخت نبی مکرم اسلام برگزار شد، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) اقیانوس زینت‌ها، بزرگی‌ها، معارف و الگوی بی‌بدیل برای بانوان مسلمان است.

وی با بیان اینکه بعد بعثت پیامبر(ص)، کرامت زن دست‌خوش تحولات شد و اسلام به زن، اعتبار و جایگاه بخشید، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران زن وسیله‌ای برای عیاشی و خوش‌گذرانی و در یک معنا یک وجود ذلیل بود چراکه در حکومت پهلوی خیلی از راه‌ها و مسیرهایی که برای مردان وجود داشت، برای زنان فراهم نمی‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: نظام اسلامی به تبعیت از مبانی اسلام است و در آن جایی برای انسان مفسد و عیاشی که به‌دنبال استفاده ابزاری از زنان هستند، وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه الگوی بانوان اسلام حضرت صدیقه طاهره(س) است و روز ولادت او با عنوان روز مادر نامگذاری شده است، تصریح کرد: مداحان با اشعار و نفس گرم خود جسم و روح انسان را جلا می‌دهند، شعر یک رسانه تأثیرگذار است و وقتی شعر با محتوای عاطفی و احساسی همراه باشد و با صدای خوش و مضامین بلند همراه باشد، بیشترین اثرات را می‌گذارد.

پرهیز از غُلو در مداحی

شاهرخی با اشاره به اینکه در مداحی نباید غلو باشد و مداحی مداحان باید با منطق و شور همراه باشد، ادامه داد: مداحان نقش مهمی در ارشاد و هدایت مردم بر عهده دارند چراکه مداحان، رسانه اثرگذاری هستند که معارف اخلاقی را گسترش و ترویج می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه مداحان باید محبت اهل‌ بیت(ع) را در دل‌ها و جان‌ها بنشاند، گفت: نقش مداحان در مقاطع مختلف انقلاب برجسته بود و نمونه اخیر آن رشادت مداحان در شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا بود.

وی با بیان اینکه در جامعه ما مداحی شغلی نیست که آثار مادی را داشته باشد، ادامه داد: مداحی سکوی پرتاب برای تجارت و رسیدن به منافع مادی و شخصی نیست و می‌طلبد که جامعه مداحان از این آسیب‌ها دوری کنند.

وجود 40 منطقه آسیب‌پذیر در لرستان

حجت‌الاسلام شاهرخی همچنین، در دیدار با مدیرکل امور بانوان استانداری و جمعی از بانوان لرستانی، گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی برای همه ما یادآور روزهایی است که بانوان و مادران با شجاعت، ایثار و رشادت صحنه‌هایی را رقم زدند که نتیجه آن پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن‌ماه سال 57 بود.

وی افزود: تفاوت نگاه به زن در اسلام که برگرفته از آموزه‌های الهی که با جاهلیت بسیار متفاوت است و تفاوت این نگاه در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بسیار مشهود است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه فعالیت‌های اجتماعی زنان در صدر اسلام و همکاری و همراهی که در پیشبرد دین داشتند بیانگر جایگاه حقیقی و تأثیرگذار بانوان در درون خانواده و اجتماع است، اظهار کرد: در عصر حاضر نظام سلطه فرهنگ نگاه هوس‌آلود به زن را ترویج می‌دهد و براساس این دیدگاه زن موجودی است که باید پُرکننده وقت دیگران باشد، متأسفانه در کشور ما نیز هم افرادی تحت عنوان تساوی حقوق زن و مرد این چنین نگاهی را تبلیغ می‌کنند.

وی بیان کرد: نگاه به زن به‎ عنوان یک موجود ضعیف که تاب‌آوری و قدرت ندارد و نمی‌توانند در صحنه‌های مختلف انجام وظیفه کند یک نگاه تفریطی به زنان است ولی آنچه اسلام به ما معرفی می‌کند این است که ایجاد نسل‌ها بدون مشارکت زن و مرد امکان ندارد.

شاهرخی گفت: اینکه اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی را منحصر به مردان و یا زنان بدانیم ایجاد لغزش می‌کند و این نوع نگاه سبب ایجاد آسیب‌های اجتماعی و جدال‌های خانوادگی می‌شود.

امام‌جمعه خرم‌‏آباد با بیان اینکه خوشبختانه در ارتباط با نگاه به بانوان در جمهوری اسلامی حرکت رو به جلو داشته‌ایم، اضافه کرد: باید به نقش بانوان به عنوان مادر در درون خانواده که کانون مهر، محبت و عطوفت است و همچنین نقش آنها در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی سازنده و قابل قبول نگاه ویژه داشت.

وی گفت: در استان لرستان بیش از 40 منطقه آسیب‌پذیر با جمعیتی بالغ‌ بر 200 هزار نفر وجود دارد که در این مناطق بانوان و دختران بیشتر در معرض آسیب هستند در همین راستا امور بانوان و دستگاه‌های مرتبط باید تلاش کنند که بانوان و دختران مناطق حاشیه‌ای شهر دچار آسیب نشوند چراکه هزینه پیشگیری بسیار کمتر از رفع آسیب است.

شاهرخی افزود: امور بانوان استان می‌تواند با همفکری با بانوان استان و کمک گرفتن از مؤسسات علمی و اقتصادی از آسیب‌های اجتماعی که زنان و دختران مناطق حاشیه‌نشین استان را تهدید می‌کند، جلوگیری کنند.

انتهای پیام
captcha