مهارت‌افزایی به پایداری کسب و کار‌های خانگی کمک می‌کند
کد خبر: 3951192
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳

مهارت‌افزایی به پایداری کسب و کار‌های خانگی کمک می‌کند

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل، گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با توانمندسازی و مهارت‌افزایی به پایداری کسب و کار‌های خانگی کمک می‌کند.

مهارت‌افزایی به پایداری کسب و کار‌های خانگی کمک می‌کندبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهرنگ کوهی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل، ۱۲ بهمن‌ماه در بازدید از کارگاه فرش‌بافی روستای بنفشه، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان، گفت: این طرح با توانمندسازی و مهارت‌افزایی به پایداری کسب و کار‌های خانگی کمک می‌کند.

کوهی، سهم استان اردبیل از این طرح را ۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود: اجرای این طرح که نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و اشتغال استان خواهد داشت به همت جهاددانشگاهی و با همراهی متولیان امر به صورت بهینه در سطح استان اردبیل در حال اجرا است.

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل استان اردبیل هم در این بازدید از ثبت نام بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از استان در این طرح خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر مرحله ارزیابی اطلاعات ثبت نام کنندگان در حال انجام است و بعد از پایان آن مرحله برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی آغاز خواهد شد.

میثم ضارب نیا با اشاره به مزایای طرح مذکور برای پیشران‌ها و کارآفرینان حوزه مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: تعامل سازنده بین دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، پیشران‌ها و علاقه‌مندان این حوزه روز‌های درخشان را در آینده رقم خواهد زد.

مدیرعامل شرکت تعاونی آرتا تسنیم سبلان و فعال حوزه فرش‌بافی نیز در این بازدید ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در حوزه آموزش فرش‌بافی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ نفر از زنان خانه‌دار در محله نیار اردبیل، روستای گرمه چشمه نمین و روستا‌های بنفشه درق، عموقین و سلطان‌آباد شهرستان اردبیل در حوزه فرش‌بافی با شرکت آرتا تسنیم سبلان همکاری و از این طریق به اقتصاد خانواده‌شان کمک می‌کنند.

ژیلا یوسفی با بیان اینکه راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی گام موثری جهت شناساندن محصولات این شرکت در استان و کشور بوده است، گفت: این فروشگاه‌ها توانسته است به فروش مستقیم محصولات این شرکت کمک شایانی کند.

انتهای پیام
captcha