پژوهش‌ها را به سمت اشتغال و كارآفرینی سوق دهیم
کد خبر: 3951158
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹

پژوهش‌ها را به سمت اشتغال و كارآفرینی سوق دهیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس با تأكید بر اینكه پژوهش باید اولویت اساتید دانشگاه باشد، گفت: پژوهش‌ها را به سمت تولید، اشتغال و کارآفرینی سوق دهیم و این مسیر را به دانشجویان یاد بدهیم.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدكاظم كاوه پیشقدم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس امروز، 12 بهمن‌ماه در مراسم قدردانی از پژوهشگران این دانشگاه با بیان اینكه پژوهش اولویت و سر لوحه کاری استادان دانشگاه باشد و در این راستا حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم، گفت: باید پژوهش‌ها را به سمت تولید، اشتغال و کارآفرینی سوق دهیم و به دانشجویان این مسیر را یاد بدهیم.

وی با تصریح اینکه پژوهش یکی از بزرگترین اقدامات مورد تأکید دین است که در قرآن هم به آن اشاره شده است، گفت: پژوهش مراحل مختلفی را در طول قرون و اعصار گذشته طی کرده و زمانی پژوهش صرفاً گردآوری بود و بعد پژوهش تبدیل به نوآوری شد و امروزه هدف اصلی پژوهش، کارآفرینی و تولید است، بنابراین پژوهش‌ها جهتی را طی کنند که به سمت اشتغال برود.

كاوه پیشقدم بیان كرد:‌ در دانشگاه‌های نسل جدید، از این مراتب فراتر رفته و پژوهش‌ها به سمت خود اشتغالی رفته است و به‌همین دلیل است که هیچ‌گاه نمی‌توانیم از پژوهش غافل بشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس، آموزش و پژوهش دو ركن اصلی توصیف كرد و گفت: امروزه آموزش در حال تبدیل شدن به آموزش برای پژوهش، پژوهش برای اشتغال، برای گسترش فرهنگ کار و کار برای اخلاق است و  این مسیری است که در حال طی شدن است و خوشبختانه اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به این مسئله توجه جدی دارند و دشواری‌ها و مشکلات  هم نتوانستند مانعی برای پژوهش باشد.

وی اظهار كرد: همیشه پژوهشگران در سختی بوده‌اند که به نتایج خوبی دست یافته‌اند، بزرگانی نظیر ابن سینا، ابوریحان بیرونی، ادیسون، آلبرت اینشتین و... در شرایط سخت کاری به تحقیق، پژوهش و نوآوری روی آوردند و در تاریخ ماندگار شدند.

انتهای پیام
captcha