راه جمهوری اسلامی راهی استوار و پایدار است
کد خبر: 3951030
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
حجت‌الاسلام رحیمیان:

راه جمهوری اسلامی راهی استوار و پایدار است

تولیت مسجد مقدس جمکران در مراسم گرامیداشت 12 بهمن در محل جلوس و سخنرانی امام خمینی(ره) در بهشت زهرا، گفت: راه جمهوری اسلامی راهی استوار و پایدار است و امام(ره) هم نوید داد که بیداری ملت ایران از نشانه‌های ظهور امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام رحیمیان

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم گرامیداشت 12 بهمن در محل جلوس و سخنرانی تاریخی و فراموش نشدنی رهبر کبیر انقلاب اسلامی در بهشت زهرا (س) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

وی در این مراسم که با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد، گفت: آخرین سخنرانی امام(ره) قبل از تبعید در 4 آبان 1343 در منزل‌شان علیه کاپیتولاسیون بود و 13 آبان هم دستگیر شدند تا اینکه در 12 بهمن 57 در چنین ساعاتی در این مکان مقدس سخنرانی کردند.

رحیمیان افزود: در طول مدت نهضت امام، شرق و غرب عالم با اینکه با هم رقابت داشتند ولی در ارتباط با ممانعت از پیروزی این نهضت با یکدیگر هماهنگی داشتند؛ 15 خرداد‌ها، 17 شهریورها، زندانی‌ کردن‌ها و شکنجه‌ها و تبعید امام فایده‌ای نداشت و برخلاف اراده همه مستکبران نهضت ایشان پیروز شد.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در حقیقت نه فقط شاه و خاندان پهلوی بلکه کل نظام شاهنشاهی 2500 ساله هم ساقط شد، گفت: معجزه پیروزی حق بر باطل را در 22 بهمن شاهد بودیم و در این 4 دهه گذشته نیز تمام تلاش‌های مستکبران بی‌نتیجه مانده است. شاید در دنیا کمتر اتفاق افتاده باشد که تقریباً عمده چهره‌های شاخص یک نظام سیاسی را ترور کرده باشند اما این ترورها بر خلاف خواست دشمن، نتیجه داشت و هر چه شهادت‌ها بیشتر شد، ملت ما زنده‌تر و پایه‌های نظام و انقلاب مستحکم‌تر شد.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به هشت سال دفاع مقدس مردم ایران، یادآور شد: در مقابل ما فقط صدام و عراق نبود، بلکه جهان استکبار هم برای ساقط‌کردن جمهوری اسلامی پشت سر صدام ایستاد اما جنگ تحمیلی علی‌رغم همه فشارها، باعث بقای نظام اسلامی شد و امروز دنیا شاهد است که نظام اسلامی چه پیشرفت‌هایی در عرصه‌های مختلف کرده است.

حجت‌الاسلام رحیمیان اضافه کرد: پس از آن نیز انواع توطئه‌ها دنبال شد و هدف نهایی توطئه داعش نیز نابودی جمهوری اسلامی بود که سران استکبار به آن اعتراف کرده‌اند اما باز هم این توطئه‌ نتیجه عکس داد و باعث اقتدر و استحکام بیشتر نظام شد و قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی را به اثبات رساند. سرانجام شاهد بودیم در چند سال قبل رئیس‌جمهور پلید آمریکا اعلام کرد نابودی جمهوری اسلامی جزو اهداف اوست و یکی از سران آنها گفت ما در چهل‌سالگی جمهوری اسلامی جشن سقوط و نابودی‌اش را می‌گیریم ولی برخلاف خواستشان، آنها رفتند و جمهوری اسلامی ماند، شاه رفت اما نهضت امام ماند؛ صدام، ترامپ و یارانش رفتند و جمهوری اسلامی ایران مانده است.

تولیت مسجد مقدس جمکران یادآور شد: حدود یک سال قبل ترامپ با وقاحت تمام، فرمان ترور سردار سلیمانی را صادر کرد و دنیا شاهد بزرگ‌ترین تشییع تاریخ عالم بود اما یکسال بیشتر نگذشت که جهان شاهد خروج ذلیلانه ترامپ از کاخ سیاه بود. آیا اینها همه معجزه انقلاب اسلامی نیست و نشانه این نیست که خدا حق را بر باطل پیروز می‌کند؟

حجت‌الاسلام رحیمیان تأکید کرد: راه جمهوری اسلامی راهی استوار و پایدار است و امام(ره) هم نوید داد که بیداری ملت ایران از نشانه‌های ظهور امام زمان(عج) است و فرمود، انقلاب ملت ایران سرآغاز انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) است و این انقلاب با نابودی آمریکا و نابودی قطعی اسرائیل و برقراری عدالت جهانی به دست حضرت مهدی(عج) ادامه می‌یابد.

بنابر این گزارش، سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) نیز در سخنانی کوتاهی گفت: در این 42 سال با وجود انواع دشمنی‌ها و نفاق، امروز درخت انقلاب اسلامی به ثمر رسیده و هیچ گزندی بر آن اثر ندارد.

وی با اشاره به تأثیرگذاری خون شهید سلیمانی در مغلوب‌ ساختن توطئه دشمنان یادآور شد: خون شهید برکات بسیاری به همراه داشت و این خون شاگردان بسیاری را تربیت کرد و طولی نکشید که بعد از یکسال عامل ترور شهید سلیمانی با خفت از قدرت کنار رفت.

پایان‌بخش مراسم نیز گلباران محل جلوس و سخنرانی تاریخی و فراموش‌نشدنی رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود.

گزارش تصویری مراسم یوم‌الله 12 بهمن در بهشت زهرا

انتهای پیام
captcha