اشتغال مولد و پایدار در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد می‌شود
کد خبر: 3950965
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

اشتغال مولد و پایدار در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد می‌شود

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» با مهارت‌افزایی و توانمندسازی در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و مولد در حوزه کسب و کار‌های خرد خانگی گام برمی‌دارد.

اشتغال مولد و پایدار در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، ۱۱ بهمن ماه در برنامه رادیویی «سلام ساوالان» صدا و سیمای مرکز اردبیل با تشریح روند اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور توسط جهاددانشگاهی و به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل در حال اجرا است.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد اشتغال پایدار در حوزه کسب و کار‌های خرد خانگی با توجه ویژه به بازار از طریق تیم‌سازی و شبکه‌سازی برای بهبود معیشت و اقتصاد خانواده‌ها عنوان و تصریح کرد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور اقدام خواهد شد که سهمیه استان اردبیل از این تعداد دو هزار نفر است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه متقاضیان واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به سایت inhb.it نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، تصریح کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نهاد علمی و توسعه‌ای وظیفه دارد مراحل و اهداف این طرح که شامل شناسایی، ارزیابی، ایجاد بانک اطلاعاتی از تسهیلگر‌ها و پیشران‌ها، آموزش، توانمندسازی و اتصال به بازار را به خوبی و با برنامه‌ریزی اجرایی کند.

اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه مرحله شناسایی و ارزیابی این طرح به خوبی در استان اردبیل انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام متقاضیان کسب و کار‌های خانگی همچنان ادامه دارد تا افراد مشمول با اطلاع‌رسانی و اجرای دقیق وارد طرح و صاحب شغل شوند.

وی از ثبت نام دو هزار و ۸۰۰ نفر از استان اردبیل در این طرح خبر داد و افزود: به همت دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که در جهاددانشگاهی استان اردبیل تشکیل گردیده و ارزیابی بیش از یک هزار متقاضی پایش و تعیین مناسب اولویت شغلی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر مراحل شبکه سازی توسط پیشران‌های این طرح در حال انجام است تا فاز‌های آموزش، توانمندسازی و اتصال به بازار متقاضیان به خوبی اجرا شود.

اوچی اردبیلی به فعالیت دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های متولی اشتغال اشاره کرد و یادآور شد: با برگزاری جلسات شورای علمی و راهبری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با حضور نمایندگان دستگا‌های اجرایی، نخبگان و صاحب نظران حوزه اشتغال، ۱۳ اولویت شغلی در استان شناسایی و معرفی شده است.

وی تولیدات چرم دست دوز، قالی‌بافی، بافندگی تابلو فرش، خیاطی لباس، رودوزی سنتی، گلیم‌بافی، بسته‌بندی عسل، تولیدکننده گیاهان دارویی، کشت زعفران، ویرایشگر متون، مترجمی، برنامه‌نویسی و انیماتوری را از رشته‌های مورد حمایت این طرح در استان اردبیل اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha