ضرورت توجه وكلا به اخلاق حرفه‌ای و حمایت از مظلوم
کد خبر: 3950828
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷

ضرورت توجه وكلا به اخلاق حرفه‌ای و حمایت از مظلوم

رئیس مركز وكلای قوه قضائیه از كارآموزان این مركز خواست تا بدانند در حوزه ارتقای کیفیت عملکرد و اخلاق حرفه‌ای و برخورد با مظاهر ظلم و حمایت از مظلوم چه مسئولیتی دارند و چقدر آمادگی و شجاعت حرکت در این مسیر را خواهند داشت.

به گزارش ایكنا از فارس، نخستین اجلاس سراسری رؤسای کمیسیون‌های کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه با حضور علی بهادری، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه و رامتین قانع، رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه امروز، 11 بهمن‌ در شیراز برگزار شد.

بهادری در این نشست با تأکید بسیار بر رعایت اخلاق حرفه‌ای در وکالت خطاب به کارآموزان حاضر در نشست گفت: پروانه وکالت شما نشان مسئولیت شماست نه منبع کسب درآمد لذا همیشه از این بار سنگین خوف داشته باشید.

وی افزود:‌ باید بدانید در حوزه ارتقای کیفیت عملکرد و اخلاق حرفه‌ای و درافتادن با مظاهر ظلم و حمایت از مظلوم چه مسئولیتی دارید و چقدر آمادگی و شجاعت حرکت در این مسیر را خواهید داشت.

بهادری تأكید كرد: کارشناس، وکیل و کارآموز مرکز وکلا باید در رعایت اخلاق حرفه‌ای با دیگران فرق کند و هر کسی او را دید باید متوجه این تفاوت شود و اگر این‌گونه نباشد خسران پیدا کردید.

وی یادآور شد:‌ هدف مرکز وکلای قوه قضاییه از تربیت کارآموزان این بود که 7 هزار کارآموزی که وارد مرکز وکلا می‌شوند طوری رفتار کنند که خانواده و موکلین به علم و اخلاق و تدین و صبر و تخصص و قدرت بیان آن‌ها ببالند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در پایان تصریح کرد: مرکز وکلای قوه قضاییه آماده است تا برای رشد همه جانبه کارآموزان از تمام امکانات خود بهره گیرد.

همچنین در این نشست حسن عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در استان فارس گفت: حضور کارآموزان با انگیزه در این مرکز نوید آینده‌ای درخشان و پربار را می‌دهد و از آنان درخواست داریم تا توصیه‌ها را به‌دقت بشنوند و در ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای خود به آن‌ها توجه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha