42 سال استمرار مقاومت در سایه «صبار» و «شکور» بودن ملت ایران
کد خبر: 3950674
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
آیت‌الله کعبی بیان کرد:

42 سال استمرار مقاومت در سایه «صبار» و «شکور» بودن ملت ایران

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش دو صفت «صبار» و «شکور» بودن ملت ایران در تداوم مقاومت و حرکت رو به جلوی کشور با گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: «صبار» بودن ملت ایران در قالب مثلث ایمان، پیشرفت فزاینده علمی و مقاومت اقتدارآفرین و «شکور» بودن این ملت نسبت به نعمت انقلاب، ولایت و رهبری نظام سلطه و آمریکا را به ستوه آورده و سلسله پیروزی‌های بزرگ تمدنی ملت ایران را تداوم بخشیده است.

آیت‌الله کعبی

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا درباره تداوم دو صفت «صبار» و «شکور» بودن ملت ایران درطول عمر 42 ساله انقلاب اسلامی و نقش این دو ویژگی در حرکت رو به جلوی کشور با وجود فشارها و تحریم‌های گسترده گفت: جهاد ملت صبار و شکور ایران اسلامی با مبارزه با طاغوت و اسقاط طاغوت و ایجاد زمینه برای استقلال و آزادی و برپایی نظام جمهوری اسلامی شروع شد. در 42 سال پیش پیروزی ملت ایران بر استبداد داخلی و فرعون منطقه، آغازی بر جهاد تمدنی برپایه اجتهاد و نوآوری‌های فقه امام خمینی(ره) شد که در قانون اساسی تبلور یافت و پایه دیگر آن نیز پیشرفت همه‌جانبه علمی و مقاومت حداکثری بود.

مشخصه‌های دو صفت صبار و شکور

وی افزود:‌ صفت «صبار» بودن ملت ایران در مثلث ایمان، پیشرفت فزاینده علمی و مقاومت اقتدارآفرین قابل مشاهده است که باعث عبور از توطئه‌های مختلف از قبیل ترور، جنگ تحمیلی، تحریم‌های همه‌جانبه شد. همچنین صفت «شکور» بودن دلالت بر قدردانی از نعمت ولایت و رهبری در این دوران دارد.

آیت‌الله کعبی اظهار کرد: در واقع ملت ایران با صبر در مقام مقاومت، ایستادگی و نهراسیدن و شکر در مقام قدردانی نسبت به نعمت انقلاب اسلامی و ولایت، نظام سلطه و آمریکا را به ستوه آورده است و سلسله پیروزی‌های بزرگ تمدنی ملت ایران، علیرغم توطئه‌ها و چالش‌های نظام سلطه، ادامه دارد.

عناصر جهاد تمدنی ملت ایران

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در تشریح عناصر و مؤلفه‌های جهاد تمدنی ملت ایران، گفت: عنصر اول اسلام ناب محمدی برپایه معارف قرآن، آموزه‌های اهل بیت(ع) و تبیین امام و رهبری است. مؤلفه دوم وجود رهبر تمدنی است. عنصر سوم حضور نخبگان و اندیشمندان متعهد حوزه و دانشگاه است. عنصر چهارم حضور ملت ایران در صحنه به تبعیت از عنصر رهبری است و پنجمین عنصر نیز صبر، مقاومت، بصیرت و حرکت رو به جلو در مقابل استکبار جهانی است.

وی یادآور شد: اگر ملت ایران براساس صبر و بصیرت 42 سال پیش در مقابل طاغوت داخلی ایستاد امروز در مقابل طاغوت اکبر و شیطان بزرگ و فرعون زمان؛ آمریکا و دنباله‌های آن در منطقه از جمله رژیم صهیونیستی و حکومت‌های مرتجع، برپایه همان دو ویژگی صبار و شکور بودن ایستاده است و با حفاظت مؤمنانه و شکرگزارانه از نعمت انقلاب اسلامی راه امام و رهبری را ادامه می‌دهند و شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده‌ها در نسل جوان ملت ایران تکثیر شده است.

نقش صبار و شکور  بودن در شکست سیاست فشار حداکثری

آیت‌الله کعبی درباره نقش این دو صفت صبار و شکور ملت ایران در تبدیل سیاست فشار حداکثری آمریکا و ترامپ به شکست حداکثری گفت: ملت ایران در طول این 42 سال به ولایت، خط امام و رهبری تمسک کردند و همین تمسک و پیوند مستحکم و عمیق میان امت و امامت ترامپ را به زباله‌دان تاریخ فرستاد و آرزوی او را برای تسلیم کردن ملت ایران نابود کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: ملت ایران با همین روحیه صبار و شکور بودن تفاوتی هم بین بایدن و ترامپ قائل نیستند و همانگونه که در آیه 5 سوره ابراهیم(ع) آمده است که «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَىٰ بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ»؛ ملت ایران نیز با هدایت و نورانیت راه ولایت حرکت جهاد تمدنی با الهام از ایام الله فجر پیروزی انقلاب اسلامی براساس صفت صبار و شکور ادامه می‌دهد و شکست‌های سنگین‌تری را بر نظام سلطه و آمریکای جهانخوار تحمیل می‌کند.

آیت‌الله کعبی در پایان ابراز کرد: در این مسیر بایدن و ترامپ دو روی یک سکه نظام سلطه و استکبار هستند که یک هدف را با دو شیوه متفاوت دنبال می‌کنند و به همین دلیل ملت ایران به هیچ یک اعتمادی ندارند و به هیچ کدام دلخوش نمی‌کند و تمام امیدشان بر توان و ظرفیت‌های درونی خودشان است تا ایران قوی را با هدف نیل به تمدن نوین اسلامی بسازند.

انتهای پیام
captcha