اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در لرستان
کد خبر: 3947308
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰

اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در لرستان

معاون فناوری جهاددانشگاهی لرستان گفت: هزار نفر از شهروندان لرستان با اجرای الگوی توسعه مشاغل خانگی به درآمد پایدار و کسب‌وکار مستقل می‌رسند.

اجرای طرح ملی مشاغل خانگی با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، رحیم بیرانوند، معاون فناوری جهاددانشگاهی لرستان، 23 دی‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای طرح ملی مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد‌دانشگاهی به‌عنوان نهاد اجرایی و واسطه‌ای واگذار شده است، اظهار کرد: سهمیه لرستان برای ایجاد شغل در قالب این طرح، یک هزار متقاضی است.

وی اجرای این طرح را مشتمل‌ بر سه فاز دانست و بیان کرد: طرح ملی مشاغل خانگی در فازهای تحقیقات بر مشاغل مزیت‌دار استان در فاز اول، شناسایی، ارزیابی اولیه، استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان و پیشرانان در فاز دوم و اتصال به بازار در فاز سوم عملیاتی می‌شود.

بیرانوند با اشاره به اینکه این طرح بسیار بازارمحور است و نقش اصلی در این زمینه را پیشرانان ایفا می‌کنند، تصریح کرد: پیشرانان بر اساس معیارهای مشخص، از میان بخش خصوصی متبحر در حوزه بازار انتخاب می‌شوند که برای تولید کالای باکیفیت و ارزان‌قیمت از نیروی آموزش‌دیده در این طرح استفاده می‌کنند.

معاون فناوری جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به هدف اجرای این طرح، افزود: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هدف این است که متقاضیان به درآمد پایدار رسیده و صاحب کسب‌وکار مستقل شوند. همچنین متقاضیانی که توان تولید دارند ولی توان فروش ندارند، با معرفی به پیشران (تولیدکننده ماهر و توانمند) و وصل شدن به بازار و شبکه‌سازی، صاحب شغل و درآمد پایدار می‌شوند.

وی همچنین نقش کارفرماها در این طرح را بسیار کلیدی دانست و تصریح کرد: در واقع پیشران با ارائه آموزش‌های تخصصی بازار به متقاضی و عقد قرارداد فروش تضمینی، ضمن توانمندسازی متقاضی متناسب با نیاز و سلیقه بازار این اطمینان خاطر نسبت به بازاریابی و فروش محصول تولیدی را ایجاد می‌کند تا متقاضی دغدغه‌ای در این خصوص هم نداشته باشد.

انتهای پیام
captcha