رازداری و امانت‌داری سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد
کد خبر: 3947198
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

رازداری و امانت‌داری سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: رازداری و امانت‌داری باید سرلوحه کار مسئولان و کارکنان مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور قرار گیرد چراکه با حفاظت از بیت‌المال و رازداری مردم می‌توانیم زمینه‌ساز ترویج این امور آن در جامعه باشیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، دیروز، 22 دی‌ در مراسم تکریم و معارفه مدیر حراست حوزه دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، اظهار کرد: رازداری و امانت‌داری باید سرلوحه کار مسئولان و کارکنان مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور قرار گیرد چراکه با حفاظت از بیت‌المال و رازداری مردم می‌توانیم زمینه‌ساز ترویج آن در جامعه باشیم.

وی مسئله محوری را از دیگر مؤلفه‌های مسئولان و کارکنان مرکز بزرگ اسلامی دانست و افزود: مسئله محوری در کار امری لازم و ضروری است و باید بیاموزیم که برای آقایی و ریاست نیامده‌ایم بلکه خدمتگزاری و پاسخگویی سریع به درخواست‌های مردم باید در اولویت امور ما قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: کارآمدی یکی دیگر از ویژگی‌های یک کارمند خوب است و در این راستا همه کارکنان باید با علقه و شور و شوق فراوان به سیستم، در اول صبح کار را آغاز کنند و با نگاه، ابتکار و افکار جدید اداری به مجموعه کمک کنند. انتظار داریم مسئولان و کارکنان مجموعه در کنار علقه اداری با علاقه‌مندی و دلبستگی معنوی به سیستم، در ارتقای معنوی مجموعه مؤثر باشند. در جابه‌جایی‌ها و انتصاب‌های شکل گرفته در حوزه مرکز بزرگ اسلامی، اعمال سلیقه نشده و تلاش بر این بود که با دقت در انتصاب‌ها از کارکنان خود مجموعه استفاده شود.

ضرورت توجه به شایسته‌سالاری

ماموستا فایق‌رستمی، امام جمعه سنندج در ادامه این مراسم اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با توجه به چهار اصل مهم مشورت، مساوات، عدالت و عمران و آبادانی پله‌های رشد و اقتدار را در طول این 40 سال پشت سر گذاشته و امروز به عنوان نظامی مقبول در عرصه جهانی حرفی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه بصیرت واقعی با قلب ایجاد می‌شود، افزود: باید به‌عنوان یک دیده‌بان بصیر و دلسوز از اسلام، دین، کشور و مملکت و انقلابمان حراست کنیم.

امام جمعه سنندج بر ضرورت توجه به شایسته‌سالاری در انتصاب افراد در نظام‌های اسلامی تأکید و بیان کرد: شایسته‌سالاری را می‌توان با توجه به عملکرد افراد در انجام وظایف در هر پست و جایگاهی کاملاً احساس کرد. افرادی که پست و مسئولیتی را برعهده می‌گیرند، باید با مطالعه زندگی پیامبران، ائمه اطهار و خلفای راشدین نحوه مدیریت و رفتار آنها با مخاطبان و زیردستانشان را ملاک و الگوی خود قرار دهند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه زندگی فردی و اجتماعی پیامبر مکرم اسلامی بهترین الگوی مدیریتی برای همه مسئولان است، اعلام کرد: وقتی وظیفه رهبری یک جامعه تا یک خانواده به عهده فردی گذاشته می‌شود باید با مدیریت مناسب و تعامل و همدلی با افراد زیرمجموعه مسیر دستیابی به اهداف را در آن مجموعه فراهم کند. تفکر و آینده‌نگری از مؤلفه‌های مهم مدیریتی است که در این راستا باید با شناخت درست توانایی و ظرفیت‌های حوزه‌های مختلف در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت کرد.

ماموستا رستمی تدبیر در امور، آینده‌نگری، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی را از ضرورت‌های یک مدیریت کارآمد دانست و عنوان کرد: یکی از دلایل مهم پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشرفت آن در عرصه‌های مختلف آینده‌نگری و دشمن‌شناسی رهبران روشنفکر، بصیر و مردمی این نظام است.

وی با محکوم کردن جنایت گروه افراطی داعش در پاکستان و ریخته شدن خون کارگران بی‌گناه از سوی آن‌ها، یادآور شد: دین اسلام دین رحمت، اخوت، برادری و مهربانی است و هر نوع قتل و غارت مال و جان مردم در آن منع شده است.

انتهای پیام
captcha