حضور پنج ناشر گلستانی در نمایشگاه مجازی کتاب
کد خبر: 3947183
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

حضور پنج ناشر گلستانی در نمایشگاه مجازی کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از حضور پنج ناشر گلستانی در نمایشگاه مجازی کتاب خبر داد و گفت: در این دوره از نمایشگاه شاهد رشد کمی ناشران به نسبت نمایشگاه‌های فیزیکی سال‌های گذشته هستیم.

حضور پنج ناشر گلستانی در نمایشگاه مجازی کتابعادله کشمیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان، از حضور پنج ناشر گلستانی در نمایشگاه مجازی کتاب خبر داد و بیان کرد: در این دوره از نمایشگاه شاهد رشد کمی ناشران به نسبت نمایشگاه‌های فیزیکی سنوات گذشته هستیم.

وی بیان کرد: به علت شیوع کرونا و محدودیت‌های بوجود آمده، امکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به سبک و سیاق سالیان گذشته شایسته و مقدور نبود اما به همت «خانه کتاب و ادبیات ایران» ایده‌ برپایی نمایشگاه کتاب از اول تا 6 بهمن  به صورت مجازی شکل گرفت.

وی با اشاره به ‌شرایط بیماری کرونا که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه‌های استانی، اجازه و امکان برپایی ندارند، افزود: از این رو خانه کتاب و ادبیات ایران بنا به درخواست معاونت امور فرهنگی اقدام به طراحی و راه‌اندازی «نمایشگاه مجازی کتاب» کرد و در این سامانه فرایند جستجو، مشاهده، خرید و ارسال کتاب، همچنین دسترسی ناشران به پنل کاربری خود پیاده سازی شد.

کشمیری ادامه داد: برپایی نمایشگاه در این شمایل شرایط کم‌نظیری را برای دسترسی علاقه‌مندان فراهم کرده است و از جمله مزیت‌های این شیوه برپایی، برطرف شدن معضل اصلی نمایشگاه فیزیکی، محدودیت‌های فضایی و مکانی بوده است. در نمایشگاه مجازی تمام ناشران با هر تعداد کتاب (البته در چارچوب آیین‌نامه‌ها و ضوابط نمایشگاه) می‌توانند آثار خود را عرضه کنند.

وی افزود: همچنین علاقه‌مندان و خریداران کتاب در اقصی نقاط کشور، از رنج و هزینه‌ سفر به تهران آسوده می‌شوند و به این ترتیب در هزینه‌های برپایی نمایشگاه صرفه‌جویی شده و گامی ارزشمند در راستای گسترش عدالت فرهنگی برداشته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن دعوت از دوستداران فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در استان گلستان که همواره توجه‌ ویژه‌ای به کتاب نشان داده‌اند، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.ketab.ir به‌صورت 24 ساعته اقدام به خرید کرده و ارسال کتاب‌های خریداری شده از طریق پست به صورت رایگان و در اسرع وقت امکان‌پذیر است.

 

انتهای پیام
captcha