جهاددانشگاهی به اجرای برنامه‌های امور بانوان اردبیل کمک شایانی کرده است
کد خبر: 3947044
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵

جهاددانشگاهی به اجرای برنامه‌های امور بانوان اردبیل کمک شایانی کرده است

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: با استفاده از ظرفیت علمی، پژوهشی و آموزشی جهاددانشگاهی، برنامه و طرح‌های این دفتر به خوبی اجرایی و عملیاتی شده است.

جهاددانشگاهی به اجرای برنامه‌های امور بانوان استان کمک شایانی کرده استبه گزارش ایکنا از اردبیل، فریبا محمدلو، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، ۲۲ دی‌ماه در جلسه با معاون آموزشی و مدیر پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل، گفت: جهاددانشگاهی با اجرای به موقع و پیشبرد برنامه‌های واگذار شده دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل به این نهاد، اعتماد بیش از پیش این دفتر را به خود جلب کند.

وی یادآور شد: در شرایط کرونایی جامعه کنونی سامانه آموزش مجازی جهاددانشگاهی پتانسیل خوبی برای استان است و توانسته در ارائه خدمات آموزشی و اطلاع رسانی نقش موثری ایفا نماید.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل ادامه داد: روند اجرای طرح «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» توسط جهاددانشگاهی استان در ایجاد اشتغال بانوان موثر بوده است و امیدواریم اهداف طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» که هم اکنون به همت این نهاد در استان در حال اجرا است نیز به زودی محقق گردد تا شاهد توسعه اقتصادی و رونق کسب و کار‌های خانگی و بومی استان باشیم.

در این جلسه، معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه این نهاد برای برگزاری دوره‌های آموزش مجازی دستگاه‌های اجرایی در سامانه آموزشی خود به نام «امجد» آمادگی دارد، گفت: در حال حاضر تمام خدمات آموزشی جهادانشگاهی در سطح استان به صورت مجازی و از طریق این سامانه ارائه می‌شود.

بهرنگ کوهی از ثبت نام بیش از دو هزار و ۷۰۰ متقاضی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل خبر داد و افزود: با اجرای موفق این طرح می‌توان مزیت و پتانسیل‌های اشتغال استان را که توسط جهاددانشگاهی و متولیان امر شناسایی شده است، احیا کرد و رونق اقتصاد و اشتغال را در استان رقم زد.

مدیر پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز در این جلسه از حسن اعتماد دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در واگذاری اجرای طرح‌های علمی و پژوهشی به این نهاد قدردانی و تصریح کرد: خوشبختانه جهاددانشگاهی استان اردبیل با استفاده از ظرفیت محققان و پژوهشگران خود در اجرای طرح‌های پژوهشی استان موثر عمل کرده است.

سیده صغری جوادی ادامه داد: این نهاد با تعامل فراگیر و تعهد به پیشرفت فناوری با مهارت لازم و شناسایی دقیق، نیاز‌های تحقیقاتی و پژوهشی استان را احصاء و تامین می‌کند که راه‌اندازی مراکز درمان ناباروری، رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی و ژنتیک، آزمایشگاه‌های تخصصی و دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در این راستا بوده است.

وی به انجام تحقیقات علمی و افکارسنجی با موضوع پیشگیری از ویروس کرونا و مسائل مربوط توسط جهاددانشگاهی استان اشاره و خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها با همکاری دفتر دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل، ستاد کرونا و دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل انجام شده و یا در حال انجام است.

مشاور امور بانوان و خانواده جهاددانشگاهی استان اردبیل افزود: در راستای اهداف تحقیق درباره این بیماری و ارائه آن به متولیان حوزه سلامت برای برنامه‌ریزی آینده، پرسشنامه‌ای طراحی شده است که همکاری و اطلاع رسانی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل به تحقق بخشی از اهداف این طرح کمک می‌کند.

انتهای پیام
captcha