امضای تفاهم‌نامه «اشتغال مهارت‌محور» برای ایثارگران البرز
کد خبر: 3946582
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹

امضای تفاهم‌نامه «اشتغال مهارت‌محور» برای ایثارگران البرز

تفاهم‌نامه اشتغال مهارت‌محور، آموزش و توانمندسازی ایثارگران جویای شغل، بین نهادهای بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز به امضا رسید.

ارسالی/// امضای تفاهم‌نامه «اشتغال مهارت‌محور» برای ایثارگران البرز

به گزارش ایکنا از البرز، تفاهم‌نامه اشتغال مهارت‌محور، آموزش و توانمندسازی ایثارگران جویای شغل با استفاده از ظرفیت‌های مشترک صبح امروز، 20 دی‌ماه با حضور سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و تقی غیاثی‌تبار، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز به امضا رسید.

رستمیان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و تسلیت ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) بر لزوم توجه ویژه به اشتغال ایثارگران تأکید کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌های استخدام ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی و اینکه استخدام آنها فقط از طریق آزمون‌های استخدامی امکان‌پذیر است باید به دنبال راهکارهایی جهت اشتغال‌زایی ایثارگران باشیم.

وی افزود: متأسفانه در جامعه این تفکر حاکم شده است که استخدام ایثارگران و اشتغال‌زایی آنها در دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های خصوصی به‌راحتی امکان‌پذیر است، در صورتی‌ که این‌گونه نیست. با توجه به اینکه بسیاری از ایثارگران تحصیلات عالیه را پشت سر گذاشته‌اند با مشکل جدی برای اشتغال آنها مواجه هستیم و اشتغالزایی ایثارگران نیازمند تعامل و همکاری مسئولان است و باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز، اشتغال در مراکز خصوصی را اقدامی مهم در راستای اشتغال‌زایی ایثارگران دانست و افزود: با توجه به محدودیت‌های استخدام‌های دولتی باید تلاش کنیم تا زمینه لازم برای اشتغال ایثارگران در مراکز خصوصی فراهم شود، امروز مراکز خصوصی به دنبال نیروی توانمند و حرفه‌ای هستند، لذا باید به سمت آموزش و توانمندسازی ایثارگران حرکت کنیم.

رستمیان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت سازمان فنی و حرفه‌ای اقدامی مهم برای توانمندسازی ایثارگران برای ورود به بازار کار خواهد بود، گفت: امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه گامی در راستای اشتغال‌زایی، تکریم و رضایتمندی ایثارگران برداریم و با عمل به وظایف خود در مسیری که شهدا ترسیم کرده‌اند، حرکت کنیم.

غیاثی‌تبار نیز در ادامه خدمت به ایثارگران را وظیفه تمام آحاد جامعه دانست و گفت: خدمت به ایثارگران ارزشمند است و در قبال تمام ایثارگری‌هایی است که برای ما انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه همکاری دو جانبه بنیاد با سازمان فنی و حرفه‌ای اشتغال ایثارگران را تسهیل خواهد کرد، اظهار کرد: با مشخص‌کردن کسب‌ وکارهای اولویت‌دار و در نظر گرفتن محدودیت‌ها لازم از طرف بنیاد می‌توانیم ایثارگران را به مسیر هدایت‌شده برای شغل موردنظر هدایت کنیم و امیدواریم در این زمینه بتوانیم به یک الگوی کشوری تبدیل شویم.

انتهای پیام
captcha