مجلس شورای اسلامی نگاه عمیق به مسئله فرهنگ داشته باشد
کد خبر: 3946258
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مجلس شورای اسلامی نگاه عمیق به مسئله فرهنگ داشته باشد

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در رأس امور قرار دارد و ریل‌گذار است، گفت: با توجه به اینکه مقوله فرهنگ در کشور ضعیف است، بنابراین مجلس شورای اسلامی باید یک نگاه عمیق به مسئله فرهنگ داشته باشد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، ۱۸ دی‌ماه در دیدار محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با علما و نخبگان در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مسئولان رده بالای کشور برای تصمیم‌گیری در سطح کلان باید مشکلات مردم را از نزدیک لمس کنند، اظهار کرد: مسئولان باید وقت بگذارند و در جمع مردم حضور پیدا کنند و حرف‌های آن‌ها را بشنوند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در رأس امور قرار دارد و ریل‌گذار است، بیان کرد: با توجه به اینکه مقوله فرهنگ در کشور ضعیف است، بنابراین مجلس شورای اسلامی باید یک نگاه عمیق به مسئله فرهنگ داشته باشد. تردیدی وجود ندارد که اولویت اصلی کشور به‌علت تحریم مسئله اقتصاد است، اما نباید از مسائل فرهنگی غفلت کنیم.

وی ادامه داد: باید در بودجه‌ریزی به فرهنگ توجه جدی صورت بگیرد، همچنین در کمیته صیانت به مسئله صیانت اقتصادی و مالی که مصوبه مجلس شورای اسلامی نیز هست توجه جدی شود.

نکونام در ادامه با بیان اینکه سفرهای استانی رئیس مجلس شورای اسلامی باید امیدبخش و نتیجه‌محور باشد، اظهار کرد: باید مصوبات این سفرها مورد پیگیری قرار بگیرد، چهارمحال و بختیاری مشکلات فراوانی در حوزه‌های مختلف دارد، باید برای حل این مشکلات با دولتمردان و وزرا رایزنی صورت بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برای کارآمدی نظام جمهوری اسلامی باید تعامل بین مردم و مدیران افزایش پیدا کند. باید نمایندگان به‌ جای بخشی‌نگری، کلی‌نگری را در دستور کار قرار دهند، همچنین نمایندگان باید در اقدامات حدود قانونی را مراعات کنند.

نکونام، اقتصاد مقاومتی را یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری بیان کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی یک ضرورت و کار بنیادی در کشور است، مجلس باید ریل‌گذاری لازم را برای تحقق این امر در کشور انجام دهد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به اینکه مسئله آسیب‌های اجتماعی در کشور واقعا دردآور است، یادآور شد: برخی از این آسیب‌ها آشکار و برخی زیرپوستی است، باید نقش مجلس شورای اسلامی در این آسیب‌ها مشخص شود و برخورد با آسیب‌های اجتماعی تنها وظیفه نیروی انتظامی و مجلس نیست.

انتهای پیام
captcha