نشست بین‌المللی «امنیت زنان و خانواده در خاورمیانه» برگزار می‌شود
کد خبر: 3946081
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
با تأکید بر نقش سردار شهید سلیمانی؛

نشست بین‌المللی «امنیت زنان و خانواده در خاورمیانه» برگزار می‌شود

نشست بین‌المللی «امنیت زنان و خانواده در خاورمیانه با تأکید بر نقش شهید سلیمانی» طی روزهای 18 و 19 دی‌ماه در موضوعات مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، به همت دانشگاه الزهرا(س) و با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری، نشست بین‌المللی «امنیت زنان و خانواده در خاورمیانه با تأکید بر نقش شهید سلیمانی» طی روزهای 18 و 19 دی‌ماه در چهار پنل مختلف برگزار می‌شود.

پنل اول این نشست از ساعت 9 تا 12 روز پنجشنبه، 18 دی‌ماه با موضوع امنیت زنان و خانواده در خاورمیانه برگزار می‌شود. بتول مشکین‌‎فام، رئیس پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا(س)، علی‌اصغر مولوی، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری و محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این بخش از نشست به سخنرانی می‌پردازند.

همچنین، سخنرانی محمد روشن، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با موضوع امنیت قضایی در حوزه خانواده و اقتدار ملی، امین کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه حیکم سبزواری با موضوع رسانه و نقش آن در حمایت از حقوق زنان، فرزوان اکرمی، عضو هیئت علمی وزارت بهداشت با موضوع ملاحظات اخلاقی و حمایت از حقوق سلامت مادر و سیدنصرالله حجازی، عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری با موضوع گسترش گروه‌های تکفیری و تهدید علیه امنیت زنان در منطقه از دیگر برنامه‌های پنل اول این نشست بین‌المللی خواهد بود.

پنل دوم این نشست که از ساعت 14 تا 17 روز 18 دی‌ماه و با موضوع امنیت زنان و خانواده در مناطق تحت تصرف برگزار می‌شود نیز با سخنرانی حسین اکبری، دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی، سعیده لطفیان، مشاور رئیس و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران(صلح و تأثیر آن بر امنیت زنان در خاورمیانه)، الهه کولایی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران(عراق پسا صدام حسین و امنیت زنان) و نفیسه حقیقی، استاد دانشگاه و مسئول مرکز مطالعات زنان افغانستان(زن، امنیت و اخلاق در خاورمیانه با تأکید بر افغانستان) همراه خواهد بود.

سخنرانی آناهیتا سیفی، عضو هیئت علمی و مدیر نظارت و ارزیابی دانشگاه دانشگاه علامه طباطبایی(مخاصمات مسلحانه و زنان با تأکید بر بحران سوریه)، منال فنجان، عضو هیئت علمی دانشگاه و حقوق‌دان و مدیر کابینه عراق(تأثیر اشغال تروریستی داعش بر خانواده عراقی در مناطق تحت تصرف) و صدیقه نصری، عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری(بحران آب در منطقه خاورمیانه و تهدید آن بر امنیت زنان) نیز از دیگر برنامه‌های این پنل خواهد بود.

پنل سوم این نشست تخصصی نیز از ساعت 9 تا 12 روز جمعه، 19 دی‌ماه با موضوع شهید قاسم سلیمانی و امنیت زنان و خانواده برگزار خواهد شد. حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، مریم احمدی‌نژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س)(نقش سردار سلیمان در مقابله با جنایات علیه زنان و کودکان در مناطق تحت سلطه داعش) و فاطمه ابراهیمی، مدرس دانشگاه و تحلیل‌گر حقوق بین‌الملل عمومی(نقش شهید سلیمانی در حمایت از زنان و کودکان در پرتو حقوق بشردوستانه) از سخنرانان این پنل خواهند بود.

سخنرانی موریسیو بوسون، پژوهشگر و تحلیل‌گر مسلمان فرانسوی(نقش شهید سلیمانی در خروج تروریسم)، سیدمحمد حسینی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی(تأثیر شهید سلیمانی بر ایجاد وحدت در منطقه)، زاهید علی زاهیدی، استاد دانشگاه و پژوهشگر از پاکستان(نقش شهید سلیمانی در زدودن بردگی جنسی از خاورمیانه) و مهدی خاقانی اصفهانی، عضو هیئت علمی پژوهشکده تحقیق و توسعه انسانی(دفاع شهید سلیمانی از زنان و کودکان عراق در منطقه در مقابله با جنایات داعش) از دیگر بخش‌های پنل سوم این نشست بین‌المللی است.

در پنل چهارم این نشست که از ساعت 14 تا 17 روز 19 دی‌ماه با موضوع شهید قاسم سلیمانی و امنیت زنان و خانواده برگزار می‌شود، هادی طحان نظیف، عضو حقوق‌دان شورای نگهبان، سید نسیم حیدر زیدی، مدیر جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه بخش کراچی در پاکستان(مقاومت؛ رمز پیروزی بر تروریست‌ها و ایجاد امنیت)، کریم شرارا، پژوهشگر و تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا در لبنان(الگوی سردار سلیمانی در تأمین امنیت مردم جنوب غرب آسیا)، محمد عباس محمد، معاون آکادمی عالی نظامی در سوریه(نقش شهید سلیمانی در برقراری امینت خانواده در خاورمیانه)، سیده‌زهرا نقوی، نماینده مجلس پنجاب پاکستان(امنیت زنان در منطقه با تأکید بر نقش شهید سلیمانی)، هیبت‌الله نزندی‌منش، حقوق‌دان و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی (حمایت از خانواده‌های قربانیان تروریسم، تأملی بر رویکرد و عملکرد شهید سلیمانی) و وائل محمد آل امام، پژوهشگر برجسته سوری و مجری پروژه زنان در صندوق توسعه سازمان ملل متحد(عرفان شهید سلیمانی در مقابله با ایدئولوژی داعش) به سخنرانی می‌پردازند.

 

نشست بین‌المللی «امنیت زنان و خانواده در خاورمیانه» برگزار می‌شود

انتهای پیام
captcha