حاج قاسم هیچ‌وقت مقهور مشهورات زمانه نمی‌شد
کد خبر: 3945088
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲
سید نظام‌الدین موسوی:

حاج قاسم هیچ‌وقت مقهور مشهورات زمانه نمی‌شد

نماینده مردم تهران در مجلس بصیرت را یکی از مؤلفه‌های اصلی مکتب سلیمانی خواند و گفت: حاج قاسم درست تشخیص می‌داد که در چه زمانی چه اقدامی باید انجام دهد و هیچ وقت مقهور مشهورات زمانه نمی‌شد، چه در گفتار و چه در عمل.

سید نظام الدین موسوی

سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا،  اولین مؤلفه و ویژگی مکتب سلیمانی را بصیرت بیان کرد وگفت: حاج قاسم درست تشخیص می داد که در چه زمانی چه اقدامی باید انجام دهد و هیچ وقت مقهور مشهورات زمانه نمی‌شد، چه در گفتار و چه در عمل. غالباً هم چون برمبنای بصیرت عمل می‌کرد اقداماتش درست، مؤثر و به هنگام بود.

وی ادامه داد: دومین ویژگی این مکتب شجاعت و ایستادگی است؛ سردار سلیمانی به هیچ‌وجه نمی‌ترسید و در مقاطعی که خیلی از افراد فکر می‌کردند همه چیز از دست رفته، حاج قاسم می‌ایستاد و محکم دفاع می‌کرد و کارها را به پیش می‌برد؛ مانند آنچه که در سوریه و عراق با مدیریت و فرماندهی ایشان اتفاق افتاد و به نابودی داعش انجامید در حالی که این اتفاق در باور بسیاری از افراد نمی‌گنجید.


بیشتر بخوانید:


موسوی مردم‌محوری را ویژگی سوم مکتب سلیمانی دانست و گفت: حاج قاسم سلیمانی خودش را متعلق به هیچ حزب، جریان و خط سیاسی نمی‌دانست و کاملاً خود را متعلق به مردم و در بین مردم می‌دانست و این در رفتار و گفتار متواضعانه‌اش نسبت به مردم و خانواده شهدا به راحتی قابل مشاهده بود.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان اظهار کرد: چهارمین و مهم‌ترین ویژگی این مکتب ولایتمداری است که کاملاً به صراحت و روشنی در وصیت‌نامه حاج قاسم بیان شده و در واقع اساس و بنیان فکری و اعتقادی ایشان است و بقیه شاخص‌ها و مؤلفه‌ها ذیل آن تعریف می‌شود.

انتهای پیام
captcha