سازمان ملل قطعنامه حق تعیین سرنوشت فلسطینیان را تصویب کرد
کد خبر: 3941603
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸

سازمان ملل قطعنامه حق تعیین سرنوشت فلسطینیان را تصویب کرد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قطعنامه حق تعیین سرنوشت برای مردم فلسطین را با اکثریت آرا به تصویب رساند.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نشست دیروز مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه حق تعیین سرنوشت برای فلسطینیان با ۱۶۸ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع به تصویب رسید.

این بیانیه به نقل از «ریاض المالکی»، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان، نوشت: حق تعیین سرنوشت مورد اهتمام جامعه بین‌المللی است و حقی اساسی و غیرقابل تغییر برای همه ملت‌ها به ویژه ملت فلسطین است که شامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خود و حق برپایی دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف می‌شود.

المالکی در این بیانیه تأکید کرد: این حقوق منوط به رهایی اشغال سرزمین فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیستی است که سالهای متمادی این کشور را تحت سلطه درآورده‌اند. رأی یکپارچه به حق تعیین سرنوشت فلسطینیان، پاسخی به همه تلاش‌ها برای تضعیف حقوق ملت فلسطین و رویارویی علنی با تجاوز اسرائیل و اقدامات غیرقانونی این رژیم است.

وزیر خارجه فلسطین از کشورهای عضو سازمان ملل خواست که به مسئولیت خود در قبال حمایت از حقوق ملت فلسطین و اتخاذ تدابیری برای مقابله با اشغالگری اسرائیل عمل کنند.

پنجشنبه گذشته نیز مجمع عمومی سازمان ملل ۶ قطعنامه را به سود منافع فلسطینیان با اکثریت آرا تصویب کرد که شامل حقوق پناهندگان فلسطینی، غیرقانونی بودن اقدامات رژیم صهیونیستی و شهرک‌سازی‌ها و نقض حقوق فلسطینیان از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل بود. قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل، که ۱۹۳ کشور عضو آن هستند، سالیانه صادر می‌شود و الزام‌آور نیست.
انتهای پیام
captcha