قدرت ملی با اتکا به توانمندی داخلی امکان‌پذیر است
کد خبر: 3940670
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۹

قدرت ملی با اتکا به توانمندی داخلی امکان‌پذیر است

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موتور محرکه توسعه و پیشرفت کشور، دانشمندان و محققان هستند اظهار کرد: تجربه نشان داده است که راهکاری جز اتکا به توانمندی‌های داخلی برای پیشرفت و کسب ثروت ملی بیشتر، افزایش تولید و درآمد سرانه و ارتقای اقتدار و قدرت ملی نداریم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی‌اکبر کریمی، منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت، روز گذشته، 22 آذر، در جلسه جمع‌بندی سفر ستاری، معاون علمی رئیس‌جمهور به اراک، مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با مدیریت فعلی را یکی از حوزه‌های مطلوب و موفق دولت برشمرد و اظهار کرد: در این سال‌ها تلاش‌های ارزنده‌ای بری توسعه علمی کشور، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد در این حوزه انجام شده است.

وی‌ به فرمایش مقام معظم رهبری مبتنی بر توسعه علمی کشور، بهره‌گیری از استعدادها و توانمندی‌های علمی داخلی و گشایش راه برای دانشمندان و محققان استناد کرد و گفت: موتور محرکه توسعه و پیشرفت کشور، دانشمندان و محققان هستند و تجربه نشان داده راهکاری جز اتکا به توانمندی‌های داخلی برای پیشرفت و کسب ثروت ملی بیشتر، افزایش تولید و درآمد سرانه و ارتقا اقتدار و قدرت ملی نداریم.

کریمی با تأکید بر اینکه امروز اتکا به توانمندی داخلی رمز پیشرفت بوده و پیشگامی در این زمینه اقتدار و پایداری هرچه بیشتر عناصر ملی را به دنبال خواهد داشت، بیان کرد: طی این سفر تنها بخش کوچکی از توانمندی‌های متنوع استان و اراک در بخش صنعت و مجموعه‌های علمی دانشگاه‌ها به نمایش گذاشته شد که اگر با حمایت‌های لازم ظرفیت‌ها از بالقوه به بالفعل تبدیل شود، می‌تواند برای استان و کشور و حتی در حوزه بین‌المللی مؤثر باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: در استان مرکزی اکثر شرکت‌های دانش‌بنیان از مشکل تأمین منابع مالی گلایه دارند که صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان بستر قانونی برای حمایت مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان با ظرفیت مالی نسبتاً خوبی ایجاد شده است. به نظر می‌رسد سهم استان و مجموعه شرکت های دانش‌بنیان از مجموعه تسهیلات این صندوق قابل قبول نیست و باید به تقویت سازوکارها برای رسیدگی به تقاضای تسهیلات از طریق این صندوق توجه شود.

کریمی بیان کرد: تسهیل و تسریع فرایند اخذ مجوز شرکت دانش‌بنیان از دیگر مطالبات برخی شرکت‌هاست تا زودتر بتوانند به شرکت‌های دانش‌بنیان شناسنامه‌دار تبدیل شوند و از مزایای قانونی استفاده کنند. در قانون برنامه و بودجه سنواتی، احکام خوبی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در مجلس پیش‌بینی شده است.

وی در پایان اظهار کرد: پیشنهادها و مطالباتی که امروز مطرح شد قرار است در فصل بودجه قرار گیرد و در طرحی که برای جهش تولید مبتنی بر فعالیت‌های دانش‌بنیان جمع‌بندی شده در صحن مجلس ارائه شود تا در قانون بگنجد. همچنین آمادگی برای پیگیری سایر مسائل این حوزه از طریق مجلس وجود دارد.

انتهای پیام
captcha