تعامل روحانیون شیعه و سنی بیشتر شود
کد خبر: 3935730
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

تعامل روحانیون شیعه و سنی بیشتر شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه باید ارتباط و تعامل روحانیون شیعه و سنی بیشتر شود، افزود: شیعه و سنی همگی یک هدف را در جامعه دارند و آن هم تبلیغ دین مبین اسلام است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در نشست آموزشی ـ توجیهی طلاب و روحانیون پایگاه‌های اجتماعی که دیروز، 26 آبان‌ماه در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، با تأکید بر اینکه روحانیون باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فقر فرهنگی در جامعه تلاش کنند، اظهار کرد: روحانیون رسالت و نقش تبلیغ دین را بین مردم به عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه باید ارتباط و تعامل روحانیون شیعه و سنی بیشتر شود، افزود: شیعه و سنی همگی یک هدف را در جامعه دارند و آن هم تبلیغ دین مبین اسلام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: در طول تاریخ نگرش‌های منفی و قرائت‌های اشتباه از متن و بطن دین به وجود آمده است که با سنت نبوی در جامعه همخوانی ندارد و نیاز است در برابر این ذهنیت‌ها و بدبینی‌ها بایستیم.

وی با اشاره به اینکه در هر مذهب و قومی که تعصب مذهبی وجود داشته باشد منجر به تفرقه‌پراکنی می‌شود، بیان کرد: باید روحانیون با هم همکاری و تعامل داشته باشند و هرجا که جامعه نیازمند فعالیت ترویجی و تبلیغی است با هم‌اندیشی همقدم شوند. امروزه اگر در اثر شرایط پدید آمده و بیماری کرونا سبک زندگی تغییر کرده و دستخوش تغییر و تحول شده‌ایم باید بتوانیم همچنان ارتباط تبلیغی را برای مردم برقرار ‌کنیم.

حاتمیان ادامه داد: تلاش تبلیغی برای ترویج نماز وظیفه مبلغان دین و ائمه جمعه و جماعات است و در این راستا طلاب و روحانیون باید ارتباط را با مردم حفظ کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان همچنین همدردی با مردم را از رسالت مبلغان دینی دانست و یادآور شد: باید تلاش کنیم آسیب‌هایی که در حوزه فقر فرهنگی و اجتماعی وجود دارد را کاهش دهیم.

انتهای پیام
captcha