اجرای 20 برنامه فرهنگی مذهبی به مناسبت هفته وحدت در تایباد
کد خبر: 3932705
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

اجرای 20 برنامه فرهنگی مذهبی به مناسبت هفته وحدت در تایباد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و حفظ پروتکل‌های بهداشتی، 20 برنامه فرهنگی و مذهبی با محوریت هفته وحدت در این شهرستان مرزی برگزار شد.

اجرای 20 برنامه فرهنگی مذهبی به مناسبت هفته وحدت در تایبادحجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر علی‌پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان‌های مرزی که از جمعیت تلفیقی با دو مذهب تسنن و تشیع تشکیل شده‌اند، برای دشمنان بیشتر حائز اهمیت و اجرای برنامه‌هایی با کیفیت بالا در اولویت ستاد هفته وحدت در این شهرستان است.

وی با اشاره به اهمیت قرآن به عنوان نقطه مشترک اتحاد مسلمانان در سراسر جهان، افزود: در همه ایام نگاه و رویکرد ما به کتاب آسمانی به عنوان یک نقطه مشترک بین مسلمانان جهان است و در هفته وحدت به این موضوع اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود.

علی‌پور بیان کرد: با توجه به اهمیت قرآن در اتحاد مسلمانان، سرآغاز برنامه‌‌های هفته وحدت برای تثبیت انسجام و اتحاد بین مسلمانان برگزاری محافل انس با قرآن در شهرهای تایباد، مشهدریزه و کاریز است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد هدف از برگزاری برنامه‌های هفته وحدت را تبیین بزرگی و کرامت پیامبر اعظم(ص) اعلام و تصریح کرد: در همین راستا همه برنامه‌های این هفته با شعار «بصیرت افزایی و استکبار ستیزی» برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه به وحدت مسلمانان و نیز برنامه‌های هفته وحدت باید مردمی شود، هرچه در این حوزه نگاه دستگاهی و دولتی کمرنگ شود و اقشار مختلف مردم باید پای کار باشند، بی‌شک در فرهنگ وحدت تاثیرگذارتر است.

علی‌پور با توجه به حساسیت کنونی جامعه و نقش فضای مجازی اظهار کرد: در برهه کنونی که فضای مجازی نقش بی‌بدیلی در تمام حوزه‌ها ایفا می‌کند، باید از این بستر برای ترویج دین بهره مناسب را برد، در این خصوص اصحاب رسانه در این بخش نقش موثری دارند، باید فضای مجازی از پیام‌های وحدت‌آفرین مملو شود تا فرصتی برای جولان دادن دولت‌های استکبار نباشد.

گفتنی است، تمامی برنامه‌های هفته وحدت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ظرفیت محدود در مراسم و محافل مرتبط با این هفته برگزار شد.

انتهای پیام
captcha