تداوم خط و نشان‌های آبی و قرمز برای هم و برنامه ترامپ برای اعلام پیروزی پیش از موعد
کد خبر: 3932679
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
با انتخابات ریاست‌‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا /

تداوم خط و نشان‌های آبی و قرمز برای هم و برنامه ترامپ برای اعلام پیروزی پیش از موعد

تنها یک روز به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مانده و ناظران داخلی، این دوره از انتخابات را یکی از متفاوت‌ترین رقابت‌ها در طول تاریخ این کشور می‌دانند. در آخرین تحولات در حالی که بایدن از خاتمه دادن به هرج و مرجی که ترامپ مسبب آن است خبر داده، رئیس‌جمهور آمریکا به چند نفر از معتمدان خود گفته در صورتی که سه‌شنبه شب ببیند که پیشتاز است، قصد دارد پیروزی خود را پیش از پایان شمارش کامل آرا اعلام کند.

به گزارش ایکنا، این دوره از انتخابات ریاست‌‌جمهوری آمریکا تحت تأثیر مسائل بسیاری قرار دارد که این رقابت را به موضوعی بحث‌برانگیز تبدیل کرده است. نگاهی داریم به مهمترین اخبار انتخابات آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته.

بایدن: به هرج و مرج ترامپ پایان می‌دهم

نامزد حزب دموکرات برای انتخابات آمریکا روز یکشنبه در پیامی در توئیتر نوشت: به شما این قول می‌دهم که به هرج و مرج ترامپ پایان دهم و این بحران را خاتمه ‌بخشم.

از عقب افتادن ترامپ در نظرسنجی فاکس نیوز تا مفقود شدن آرای پستی

بایدن در پیام دیگری شرایط کنونی اقتصاد آمریکا را چنین توصیف کرد: تقریباً ۲۳ میلیون آمریکایی در حال حاضر بیکار هستند. از هر پنج کسب و کار کوچک یکی از آنها تعطیل شده است. میلیون‌ها نفر در خطر از دست دادن مسکن خود هستند. نمی‌توانیم به‌ سادگی چهار سال دیگر دونالد ترامپ را تحمل کنیم.

برتری ترامپ بر بایدن در آیووا

تازه‌ترین نظرسنجی‌ که روز شنبه در ایالت آیووا انجام شد، برتری دونالد ترامپ بر رقیب خود را نشان می‌دهد. به نوشته وبگاه هیل در نظرسنجی مشترک Selzer & Co.of Des Moines دونالد ترامپ توانست 48 درصد آرای هواداران را در آیووا جمع کند، در حالی که  بایدن 41 درصد آرا را به خود اختصاص داد. این ارقام نشان‌دهنده پیش افتادن ترامپ از بایدن در این ایالت در قیاس با نظرسنجی قبلی است.

همچنین، در نظرسنجی دانشگاه مانماوث، که اوائل ماه جاری میلادی برگزار شد، ترامپ 48 درصد آرا را به خود اختصاص داد، در حالی که بایدن 47 درصد آرا را کسب کرد. در نظرسنجی این دانشگاه در ماه سپتامبر (مهر) هر دو کاندیدای ریاست‌جمهوری 47 در صد آرا را کسب کردند.

تداوم خط و نشان‌های آبی و قرمز برای هم و برنامه ترامپ برای اعلام پیروزی پیش از موعد

نظرسنجی روزنامه یواس‌ای تودی که یک هفته پس از آخرین مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن انجام شده نیز از مقبولیت ۵۲ درصدی بایدن در مقابل ۴۴ درصدی ترامپ خبر می‌دهد. ترامپ طی روزهای گذشته تجمع‌های انتخاباتی متعددی را برگزار کرده که سبب سفرهای زیادی در شهرهای اطراف برگزاری تجمع‌‌های انتخاباتی وی شده است.

آکسیوس: ترامپ قصد دارد پیش از پایان شمارش آرا اعلام پیروزی کند

یک پایگاه خبری فاش کرد که ترامپ به چند نفر از معتمدین خود اعلام کرده که قصد دارد سه‌شنبه شب و پیش از پایان شمارش رسمی آرا،‌ پیروزی خود را در انتخابات اعلام کند. دونالد ترامپ به چند نفر از معتمدین خود گفته در صورتی که سه‌شنبه شب ببیند که پیشتاز است، قصد دارد پیروزی خود را پیش از پایان شمارش کامل آرا اعلام کند.

به گزارش پایگاه خبری آکسیوس، ترامپ اعلام کرده حتی اگر نتیجه رأی‌های کالج الکترال در ایالت‌های کلیدی نظیر پنسیلوانیا نیز مشخص نشده باشد، وی قصد دارد که اعلام پیروزی کند. ترامپ طی هفته‌های گذشته جزئیات این سناریوی خود را به صورت خصوصی گفته و اعلام کرده که قصد دارد در شبی که انتخابات برگزار می‌شود به صحنه بیاید و پیروزی خود را اعلام کند.

متحدان ترامپ انتظار دارند برای اینکه این اتفاق بیفتد،‌ وی دست‌کم نیاز دارد در ایالت‌های اوهایو، فلوریدا، کارولینای شمالی، تگزاس، آیووا، آریزونا و جورجیا پیروز شده یا آنکه پیشتاز باشد. از سوی دیگر، تیم ترامپ خود را برای مطرح کردن این ادعای غلط آماده می‌کنند که بگویند آرای پستی که پس از سوم نوامبر (13 آبان) شمارش می‌شوند، تقلب انتخاباتی هستند. انتخابات آمریکا سوم نوامبر (سه‌شنبه 13 آبان) برگزار می‌شود هر چند که رأی‌گیری زودهنگام در تعدادی از ایالت‌های آمریکا از چند روز پیش نیز آغاز شده است.

آمریکا دچار اختلال سیستمی است

فینیان کانینگام، روزنامه‌نگار و تحلیلگر اهل ایرلند شمالی، با نگارش یادداشتی درباره خشونت‌ها و وضعیت جاری در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، درباره احتمال جنگ داخلی به خاطر تلنبار شدن مشکلات ذاتی و اختلال سیستمی هشدار داد و مقام‌ها و رسانه‌های آمریکایی نیز طی هفته‌های اخیر از تدارک نیروهای گارد ملی در چند ایالت برای مقابله با شورش‌های پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان) خبر داده‌اند.

از عقب افتادن ترامپ در نظرسنجی فاکس نیوز تا مفقود شدن آرای پستی

وی در یادداشتی برای اسپوتنیک نوشته است: در حالی که آمریکا در حال ورود به یک انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار داغ است، نگرانی‌های زیادی درباره احتمال به خشونت کشیده شدن (در این کشور) وجود دارد. برخی تحلیلگران حتی نگران هستند که ممکن است خشونت به جنگ داخلی تبدیل شود. (وضعیت جاری در آمریکا) یک طوفان کامل است. خصومت‌های حزبی در نقطه جوش قرار دارند. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور و حامیان جمهوری‌خواه او با دیده حقارت به جو بایدن، رقیب دموکراتش و همچنین حامیان به اصطلاح لیبرال او نگاه می‌کنند.

کانینگام ادامه می‌دهد: تحریف‌ها در سوء‌ تفاهم‌ها به روشنی قابل رؤیت است. (بایدن و طرفدارانش) ادعا می‌کنند که روح ملت در مخاطره قرار گرفته و عجیب‌ترین تحریف این است که ترامپ دارد به پایگاه رأی خود می‌گوید که بایدن سوسیالیست و خواهان به راه انداختن انقلابی مارکسیستی است. این موضوعات نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها تا چه حد کم‌اطلاع هستند و این جهالت می‌تواند چقدر خطرناک باشد. البته اگر واقعاً آمریکایی‌ها یک گزینه واقعی سوسیالیست داشتند که به او رأی دهند، شاید کشورشان راهی برای خروج از وضعیت یک کشور رو به فروپاشی پیدا می‌کرد.

وی می‌نویسد: موضوع آتش‌افروزانه مربوط به مشروعیت انتخابات هم در میان است. ترامپ اعتبار صندوق‌های آرا را متقلبانه و فاسدترین انتخابات تضعیف کرده است. در نتیجه اگر او ببازد، همانطور که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، میلیون‌ها نفر از حامیانش بایدن را به عنوان رئیس‌جمهور بعدی نخواهند پذیرفت. ترامپ هم پیش‌تر تهدید کرده که به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت تن نخواهد داد.

انتهای پیام
captcha