آسیب‌های آموزش‌های مجازی دانش‌آموزان شناسایی شود
کد خبر: 3930112
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

آسیب‌های آموزش‌های مجازی دانش‌آموزان شناسایی شود

معاون ابتدایی آموزش و پرورش فارس با تأكید بر اهمیت آسیب‌شناسی آموزش‌های مجازی گفت: آموزش مجازی با تمام خوبی‌هایی که دارد آسیب‌هایی نیز به همراه دارد که وظیفه ما آسیب‌شناسی آن‌هاست.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد فیاض‌پور، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس امروز، 28 مهرماه در حاشیه مراسم افتتاحیه طرح ملی کوچ در این استان با تأکید بر لزوم آسیب‌شناسی آموزش‌های مجازی گفت: آموزش مجازی با تمام خوبی‌هایی که دارد آسیب‌هایی نیز به همراه دارد که وظیفه ما آسیب‌شناسی و کارشناسی در کاهش این آسیب‌ها است.

وی با بیان اینکه کم‌تحرکی از پیامدهای بد پیشرفت‌های تکنولوژی و آموزش مجازی است، افزود: امروز بشر در عصر ماشینی قرار گرفته و اسیر دست ساخته‌های خود شده که این خود عوارض و آسیب‌هایی چون کم‌تحرکی را به همراه دارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس، ویروس کویید 19 را نیز به‌عنوان آسیب دیگر جدی دنیا عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش به‌عنوان دستگاهی که در شرف و سیطره این آسیب قرار گرفت و بنا به شرایط  آموزش‌های مجازی را در دستور کار خود قرار داد با چالش جدی مواجه شد.

فیاض‌پور افزود: اینکه دانش‌آموزان باید در فضایی بسته در محیط خانه و قرنطینه در کنار اولیا قرار بگیرند، عوارضی از این سکون و رکود نصیب آن‌ها شد و امروز ما نگران کم‌تحرکی و چاقی دانش‌آموزانمان هستیم. 

وی بیان كرد: با بررسی‌های صورت گرفته در سال 2014 بیش از 41 میلیون کودک زیر 5 سال چاق در جهان داشتیم که آمارها همچنان رو به افزایش است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با اشاره به طرح‌های خوب اجرا شده در حوزه آموزش ابتدایی گفت: طرح سفیران سلامت، طرح المپیادهای ورزشی که بیشتر به‌صورت حضوری معنی پیدا می‌کند از جمله طرح‌های خوبی بوده که در حوزه تربیت بدنی کشور و مدارس به ابتکار هم‌استانی‌ها به اجرا در آمده و هم‌اکنون نیز طرح کوچ باید به جدیت و قدرت دنبال شود.

انتهای پیام
captcha